Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringshjælp årsregnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,
Er der mon en revisor herinde? Vil forsøge at lave mit årsregnskab selv. Bare et lille enkelt regnskab tænker jeg, men har ingen bogføringserfaring.
Spørgsmål: Hvor og hvordan bogfører man køb af virksomhed? Jeg købte en hjemmeside i år, men kan ikke se i regnskabsprogrammet, hvor anskaffelsesprisen skal bogføres. Og skal/kan man afskrive det i regnskabet over flere år? Prisen på hjemmesiden var 100.000 - og jeg tænkte, at jeg ville afskrive det over 2 år, hvis muligt. Men hvordan bogfører jeg dette? Og hvilken konto?

Håber virkelig der er en regnskabskyndig amino derude, som kan vejlede, 
På forhånd 1000 tak :-)
  

Tilmeldt 9. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :





PS: I kontrakten med sælger af hjemmesiden er der ikke angivet, om prisen er inklusiv moms. Og der blev ikke lagt moms oveni overtagelsesprisen, selvom både køber og sælger er momsregistrerede. Skal man bare gå ud fra, at den så er inklusiv moms? Eller momsfri?



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna111:
PS: I kontrakten med sælger af hjemmesiden er der ikke angivet, om prisen er inklusiv moms. Og der blev ikke lagt moms oveni overtagelsesprisen, selvom både køber og sælger er momsregistrerede. Skal man bare gå ud fra, at den så er inklusiv moms? Eller momsfri?
der må aldrig gås ud fra moms hvis ikke moms tydeligt fremgår af regningen. Om det så er korrekt - fordi det var total overtagelse af alle aktiviteter - hvor sælger har indberettet momsfrit salg af al aktivtet inden for 8 dage - eller en stor fejl, kan jeg ikke afgøre - men uden moms helt tydeligt fremgår af regninge - er der ikket et momsfradrag

jeg vil ikke på stående fod tage stilling til skattemæssig afskrivning - afhængigt af om det var software alene eller virksomhedsovertagelse eller hvad der fulgte med- jeg synes - alene ud fra dit spørgsmål om momsen, at du burde få det hele gennemgået af en kyndig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :





Tak for informationen John. Jeg håber nu, at jeg selv kan finde ud af det. Måske via Skats hjælp. Mange hilsener Anna



Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anna111:

Hej Aminoer,
Er der mon en revisor herinde? Vil forsøge at lave mit årsregnskab selv. Bare et lille enkelt regnskab tænker jeg, men har ingen bogføringserfaring.
Spørgsmål: Hvor og hvordan bogfører man køb af virksomhed? Jeg købte en hjemmeside i år, men kan ikke se i regnskabsprogrammet, hvor anskaffelsesprisen skal bogføres. Og skal/kan man afskrive det i regnskabet over flere år? Prisen på hjemmesiden var 100.000 - og jeg tænkte, at jeg ville afskrive det over 2 år, hvis muligt. Men hvordan bogfører jeg dette? Og hvilken konto?

Håber virkelig der er en regnskabskyndig amino derude, som kan vejlede, 
På forhånd 1000 tak :-)
  

1. Husk at skelne mellem regnskabsmæssige og skattemæssige afskrivninger. Regler for regnskaber og skat er meget forskellige. (Jeg antager at du driver virksomhed i selskabsform). 

2. Læs nøje hvad du egentlig har købt. Du skriver dels Virksomhed og dels Hjemmeside. Hvad står der HELT præcist i papirerne? 

3. For din egen skyld, så køb dig til hjælp denne gang. Det ville jeg selv gøre. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)