Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering i nuværende marked

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik mildt sagt et chok da jeg talte med vores nye "rådgiver" i vores realkredit institut.

Vi sidder firmamæssigt og privatøkonomisk med en cash flow udfordring de næste formodentlig 6-12 måneder. Jeg har arrogant gået ud fra at når man har afskillige millioner i friværdi og en gældsprocent under 20, at så kunne man så let som ingenting tage et begrænset tillægslån hvis der blev behov for det.

Vi svømmer i projekter med budget i 2020, men Q1 kan godt blive barsk, med behov for enten at låne privat til firmaet eller låne i firmaet. 

Til min store overraskelse så siger vores rådgiver i Nykredit at Nationalbanken pålægger dem ikke at udlåne til pensionister og andre der ikke har øjeblikkeligt cashflow til at vedligeholde lån uanset deres kapitalforhold iøvrigt. Det lyder meget forkert i mine ører at eksempelvis en gældsfri pensionist med millionformue i ejerbolig ikke kan blive boende hvis de har brug for at låne til vandregningen. 

Er det virkelig rigtigt at man ikke kan belåne sin friværdi på det normale låne/kreditforeningsmarked og at Nationalbanken kaster folk i hænderne på Quicklån/Åger markedet, eller har vi bare fået en "rådgiver" der er svær at arbejde med?

Da man alligevel altid kautionerer privat for banker virker det tåbeligt at betale bankernes absurd høje renter i forhold til realkredttens.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske kort - så vent på andre men ja - det er korrekt at der er nye låneregler for folk der ikke kan dokumentere en fast indkomst i div niveauer. Man kan, som jeg husker det, ikke gældsætte sig med mere end 4 x hustandsindkomsten - og den kan jo være lav i en periode for en selvstændig - eller ja - for en pensionist.

Så ikke mere end 4 gange indkomsten og med mere end 60% ikke lægge det i flexlån uden afdrag eller  - med flex med afdrag hvor rentetilpasning sker hver 4 år eller mindre (f1, f2 osv)

Med låneprocent under 20% som jeg forstår dig, mente jeg ikke man  blev ramt - men det er nok den med - man ikke ligge over 4 x husstandsindkomsten der spiller ind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)