Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er disse oplysninger nødvendige ved tjek uf af webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er denne smøre virkelig lovmæssigt krav før folk trykker "afgiv ordre"?

Jeg har jo i forvejen cookie og privatlivspolitik pop up boks på siden. 

"Dine personlige data vil blive anvendt til at gennemføre din bestilling, understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger."

Jeg tror der er woocommerce som har det som standard 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

uden at kende hvad du har - så er det her jo GDPR persondata som dækkes ind

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, der er en regel om, at man skal give en række informationer til "den registrerede" (dvs. i det her tilfælde den kunde, som handler i webshoppen), når man påbegynder en indsamling af personoplysninger om vedkommende.

Dvs. at når man handler på en webshop, så afgiver man jo en række personoplysninger: navn, adresse, email, telefonnummer osv. Derfor skal ejeren af webshoppen fortælle kunden, hvordan oplysningerne behandles:

- Hvorfor indsamles oplysningerne? "For at kunne levere varen"

- Hvorfor må vi indsamle oplysningerne? "Fordi vi indgår en handelsaftale/kontrakt/aftale med vores kunder, der handler på vores webshop"

- Hvem videregiver vi eventuelt oplysningerne til? "Dine oplysninger videregives ikke" (Som regel videregives oplysninger ikke, når det drejer sig om webshops... det er noget andet, hvis man har ansatte, hvor oplysninger om de ansatte bliver videregivet til bl.a. SKAT)

- Sendes oplysninger ud af EU? "Vores hjemmeside er hostet på servere i USA, og derfor overføres kundeoplysninger til webhosting-leverandør XYZ i USA)

- Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger? "Vi opbevarer oplysninger i 5 år af hensyn til bogføringsloven"

- Og du har i øvrigt ret til at anmode om berigtigelse, sletning, indsigt....

- Og du kan i øvrigt klage til Datatilsynet over vores behandling af oplysninger om dig.

Det kan synes lidt omstændeligt, men faktisk behøver det ikke være meget kompliceret. Og så er reglerne jo blevet udarbejdet, sådan at alle kan få indblik i, hvem der har adgang til hvilke personlige oplysninger. Og det kan vi godt lide Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :





- Men det er nok at du bare linker til oplysningerne, inden de klikker på "Afgiv ordre" (fx et obligatorisk flueben: "Ja, jeg har læst [webshoppens] persondatapolitik"]. Du behøver ikke sætte en ekstra smøre ind. Yes



Side 1 ud af 1 (4 indlæg)