Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny idé - hvad nu.?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har fået mig et par ideer som jeg rigtig gerne vil forsøge at komme lidt videre med. Jeg har været i værkstedet og snedkereret en “prototype” af hver af mine ideer og de virker egentlig som de skal. Problemet er bare, at jeg rigtig ikke ved hvor, eller hvem jeg nu skal henvende mig til for netop at komme videre.

På forhånd tak

med venlig hilsen 

Karsten

Tilmeldt 5. Dec 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:47
Hej Karsten

Det kan være utrolig svært at hjælpe dig med at vide hvordan du kommer videre med dine idéer uden at du løfter sløret for hvad det er du laver, samt hvad dit reelle problem er. Jeg vil derfor opfordre dig til at dele lidt mere information :-)

Seneste projekt: Quicklån.nu

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 03:22

Og når du slet ikke skriver, hvad det er - så er det endnu sværere for os at hjælpe dig videre

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 09:39

Okay, mange tak for respons.😊

Den ene idé er, en ny funktion til et værkstedsbord Og den anden er noget udstyr til en barnevogn😊

Nu har jeg så de to ideer, men hvad skal man så.? 

Tage patent, kontakte en virksomhed som laver noget lignende i forvejen eller ?

Tilmeldt 31. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Fra  Klima.nu Skrevet kl. 10:43
Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 12:05

Okay tak.

Er det noget som du har erfaring med.? 

Tilmeldt 31. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Fra  Klima.nu Skrevet kl. 10:25

Hej, både og, jeg fik engang en ide, og kontaktede dem, deer fik jeg nogle rigtig gode råd til hvordan jeg kunne komme videre med min ide, der min ide strandede var desværre mi egen økonomi til at føre ideen videre

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 933
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:11

En vigtig ting: lad være med at holde din idé hemmelig, i angst for at andre vil kopiere din idé.

Størstedelen af en "god idé" er nemlig din gejst - og den kan ikke kopieres. Og desuden: hvis du har dokumenteret din idé, gerne offentligt, så har enhver virksomhed der har kopieret din idé svært ved at argumentere for at du ikke er den del af idéen.
Men det er en balancegang: dokumenterer du for lidt, så kan den del, du ikke har dokumenteret være unikt for den virksomhed, der har kopieret din idé. Har du dokumenteret for meget, så kan den virksomhed der har kopieret din idé afvige fra nogle detaljer og sige: det er noget andet.

Tilmeldt 25. Aug 10
Skrevet kl. 12:58

Mange tak

Er det så det første som du ville gøre.? søge patent eller brugsmodel.?

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 933
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:24

Det første jeg ville gøre er at beskrive min idé på en blog, på Facebook eller på en anden offentlig tilgængelig måde.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)