Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indgivelse af årsregnskab samt fravalg af revision

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 24. Aug 19
Indlæg ialt: 22
Fra  Nutritionzone Danmark Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere
Jeg skal snart til og indsende årsregnskabet for virksomheden. Jeg har været inde og tjekke nogen forskellige steder virk.dk osv. hvor der står man skal have godkendt sit regnskab af en revisor? Skal jeg også det hvis det er et PMV som jeg driver? Jeg har læst et steder man kunne fravælge revision men kan men har ingen ide om hvordan jeg gør dette..

På forhånd for tak for jeres hjælp.

- Simon

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Simon Jørgensen:

Hej iværksættere. 
Jeg skal snart til og indsende årsregnskabet for virksomheden. Jeg har været inde og tjekke nogen forskellige steder virk.dk osv. hvor der står man skal have godkendt sit regnskab af en revisor? Skal jeg også det hvis det er et PMV som jeg driver? Jeg har læst et steder man kunne fravælge revision men kan men har ingen ide om hvordan jeg gør dette..

På forhånd for tak for jeres hjælp.

- Simon

Hvis du har et PMV så skal du ikke indsende regnskab, men angive dit overskud på din selvangivelse.
HTH
/Brian
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Jørgensen:

Hej iværksættere. 
Jeg skal snart til og indsende årsregnskabet for virksomheden. Jeg har været inde og tjekke nogen forskellige steder virk.dk osv. hvor der står man skal have godkendt sit regnskab af en revisor? Skal jeg også det hvis det er et PMV som jeg driver? Jeg har læst et steder man kunne fravælge revision men kan men har ingen ide om hvordan jeg gør dette..

På forhånd for tak for jeres hjælp.

- Simon

Du skal lige et par skridt tilbage i processen.

Revisionspligt gælder som udgangspunkt kun for selskaber, så dit PMV skal ikke hverken vælge/fravælge revision.

Du skal lave et regnskab, men der er ingen krav om en revisor skal lave det for dig - derudover skal du ikke sende det ind til nogen, enkelte detaljer skal du dog oplyse når du indberetter din selvangivelse.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Aug 19
Indlæg ialt: 22
Fra  Nutritionzone Danmark Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej Jesper, tak for oplysningen. Jeg har ingen anelse om hvilke rubrikker/kategorier jeg skal angive dette i. Hvor finder jeg frem til det? Som det ser ud lige nu så har jeg desværre uderskud på grund af investering til opstarten



Fra Odense
Tilmeldt 24. Aug 19
Indlæg ialt: 22
Fra  Nutritionzone Danmark Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian, tak for oplysningen. Jeg har ingen anelse om hvilke rubrikker/kategorier jeg skal angive dette i. Hvor finder jeg frem til det? Som det ser ud lige nu så har jeg desværre uderskud på grund af investering til opstarten

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Du skal ikke indsende regnskab for et PMV.

2 Du skal føre regnskab og gemme alle bilag i 5 år og du skal ikke gøre noget med revision med mindre du selv ønsker det,

3 Fravalg af revisor er ikke krav for PMV - det kan du bare klare uden revisor - men er du helt blank, kan du jo finde en online bogholder der vil hjælpe med regnskab og skat eller bruge www.Dinero.dk  regnskab og tilkøbe deres skattepakke

4 Endeligt skal du så udfylde udvidet selvangivelse med resultatet fra dit regnskab og nogle få andre oplysninger som du kan se her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)