Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

håndtering af dels manglende reverse charge - dels snyd med momssats?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Et stort hollandsk firma samarbejder med stort dansk bogforlag. De udbetaler forfatterhonorar fra Holland  korrekt uden moms til mit momsregistrerede selskab, og jeg angiver som EU salg på deres VAT nr MEN

De sælger så også ISBN numre (ydelsessalg) og prøvetryk og her fakturerer de fra Holland - med hollandsk CVR - dog samtidigt med det danske forlags navn i overskriften.

Disse salg sker IKKE reverse charge selv om de har mit danske CVR nr jo foretager alle udbetalinger uden moms - OG de fakturerer så med momssats 25% frem for den hollandske 21% max

Dermed snyder de jo regulært - og al kontakt skal ske via det danske forlag, som blot siger, de vil undersøge hvordan jeg kan søge den hollandske moms som er betalt ved fejl retur - og så vil de udgive en artikel om det som jeg og andre så kan prøve at følge

Dels må det vel være sådan, at det hollandske firma SKAL kreditere fakturaen for ydelsen med moms - og fakture på ny med reverse charge og VIGTIGT

Det må vel også være muligt at finde nogen man kan klage til, over at de fakturerer 25%.

Jeg er ret overbevist om, at det er fordi alt foregår via det danske forlag, at de bruger 25% men jeg tør jo ikke bare trække momsen fra, men vil ikke bare lade dem stå fast i at fakturere moms når jeg er momsregistreret og slet ikke - en forkert momssats

Hvor kan man mon klage, det lyder som om det er hollandsk moms der snydes formentlig?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :





tak - og den fandt jeg også men jeg ville jo gerne kunne sende fakturaer som dokumentation for den gale momssats - men det er nok bare at ringe og sidde i kø (som jeg lige prøvede og hoppede af)

Jeg tænkte om der var noget EU kontor, som håndterede selskaber som meget gerne handler med andre momsregistrerede - og som udbetaler mig uden moms som jeg indberetter som EU moms på deres VAT - men når de som helt samme firma fakturerer den modsatte vej IKKE vil bruge reverse charge OG har en momsprocent som Holland slet ikke opererer med - men en dansk momsprocent 25% - som var det deres og min danske aftale partner Saxopublish der faktisk fakturerede


vh John Hannover


vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om en Hollandsk virksomhed, som ikke overholder momsreglerne, er der næppe andre end de hollandske myndigheder, som kan tvinge virksomheden til at rette ind.

Men Saxo.com er ejet af JP/Politikens Hus, så du kunne også sende et tips/en artikel om momssvindel til de 3 chefredaktører. :-)

Eller en venlig forespørgsel til Koncernøkonomidirektøren, som må have en interesse i at virksomheden og den samarbejdspartnere overholder love og regler.

De skilter med kontaktinfo på https://jppol.dk/kontakt/ .

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis salget ikke sker med reverse charge, og med 25% og det hollandske momsnummer, så er det jo blot at de laver et salg af en digital ydelse til en "privat" i Danmark, og derfor opkræver de 25% moms, istedet for 21%.

Når det så er sagt, så bør de fakturere via deres danske filial når det eksistere - det ville være det korrekte også ifølge hollandsk lov.

Men ring til skattekontoret i Holland - de kan hurtigt få sat en stopper for det.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jo være forklaringen- at de fakturerer som digital ydelse MEN - de gør det også når jeg bestiller et prøvetryk = fysisk vare - stadigt samme 25% moms på alle bøger som tilsendes som pakke for prøvetryk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :





 


 


 


 


 


Her billede af eksempel på VARE = prøvetryk 2 stk fysiske bøger tilsendt med posten- også 25% moms fra Holland



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Et stort hollandsk firma samarbejder med stort dansk bogforlag. De udbetaler forfatterhonorar fra Holland  korrekt uden moms til mit momsregistrerede selskab, og jeg angiver som EU salg på deres VAT nr MEN

De sælger så også ISBN numre (ydelsessalg) og prøvetryk og her fakturerer de fra Holland - med hollandsk CVR - dog samtidigt med det danske forlags navn i overskriften.

Disse salg sker IKKE reverse charge selv om de har mit danske CVR nr jo foretager alle udbetalinger uden moms - OG de fakturerer så med momssats 25% frem for den hollandske 21% max

Dermed snyder de jo regulært - og al kontakt skal ske via det danske forlag, som blot siger, de vil undersøge hvordan jeg kan søge den hollandske moms som er betalt ved fejl retur - og så vil de udgive en artikel om det som jeg og andre så kan prøve at følge

Dels må det vel være sådan, at det hollandske firma SKAL kreditere fakturaen for ydelsen med moms - og fakture på ny med reverse charge og VIGTIGT

Det må vel også være muligt at finde nogen man kan klage til, over at de fakturerer 25%.

Jeg er ret overbevist om, at det er fordi alt foregår via det danske forlag, at de bruger 25% men jeg tør jo ikke bare trække momsen fra, men vil ikke bare lade dem stå fast i at fakturere moms når jeg er momsregistreret og slet ikke - en forkert momssats

Hvor kan man mon klage, det lyder som om det er hollandsk moms der snydes formentlig?

vh John Hannover


Er det ikke nemmest at skrive til det hollandske selskab og spørge om de har en dansk momsregistrering - tænker hvis de samarbejder med et forlag af Saxo‘s størrelse har de formentlig passeret registreringsgrænsen i DK for lang tid siden.

Så kunne man jo eksempelvis, i samme omgang, nævne at i DK skal man oplyse sit danske momsnummer på fakturaen.

 
Der findes mig bekendt en del trykkerier i Holland, og jeg har tidligere set særskilte danske momsregistreringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Er det ikke nemmest at skrive til det hollandske selskab og spørge om de har en dansk momsregistrering - tænker hvis de samarbejder med et forlag af Saxo‘s størrelse har de formentlig passeret registreringsgrænsen i DK for lang tid siden.

Så kunne man jo eksempelvis, i samme omgang, nævne at i DK skal man oplyse sit danske momsnummer på fakturaen.

 
Der findes mig bekendt en del trykkerier i Holland, og jeg har tidligere set særskilte danske momsregistreringer.

jo men de giver ikke en kontakt adresse og jeg har alene aftale med Saxo og deres regnskabschef svarer mig, at det ER hollandsk moms og det er en fejl jeg som momsreg er faktureret det - men så også det med, at jeg skal søge den refunderet i holland OG - det med at momsen er 25% også for varer som fysik prøvetryk

Man kunne også sige, da jeg alene har en aftale med Saxo, at de nok burde kunne udrede, hvorfor der konsekvent er 25% moms på alle fakturaer TIL mig - men reversecharge når de udbetaler provenu til mig. - Tro mig - det er ganske rodet det som Saxo har kastet over sine kontraktpartnere, men jo - det var let at spørge hollande, men eneste jeg har er så et fysisk brev ned til dem og saxo siger klart, det er skam hollandsk moms
Ja jeg kender også hollandske trykkerier med dansk moms - men her siger regnskabschefen i Saxo, at det ikke er det, og jeg kan ikke i søgninger finde dansk momsnummer- kun det momsnummer som står på fakturaen som er fra Holland  -dog med heading - Saxo publish :)  nå jeg må se om jeg kommer nogen vegne. mine er småpenge men hvis de fakturerer alle danske fra hollandsk moms med 25% for varer, så er det jo dybt godnat

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

Er det ikke nemmest at skrive til det hollandske selskab og spørge om de har en dansk momsregistrering - tænker hvis de samarbejder med et forlag af Saxo‘s størrelse har de formentlig passeret registreringsgrænsen i DK for lang tid siden.

Så kunne man jo eksempelvis, i samme omgang, nævne at i DK skal man oplyse sit danske momsnummer på fakturaen.

 
Der findes mig bekendt en del trykkerier i Holland, og jeg har tidligere set særskilte danske momsregistreringer.

jo men de giver ikke en kontakt adresse og jeg har alene aftale med Saxo og deres regnskabschef svarer mig, at det ER hollandsk moms og det er en fejl jeg som momsreg er faktureret det - men så også det med, at jeg skal søge den refunderet i holland OG - det med at momsen er 25% også for varer som fysik prøvetryk

Man kunne også sige, da jeg alene har en aftale med Saxo, at de nok burde kunne udrede, hvorfor der konsekvent er 25% moms på alle fakturaer TIL mig - men reversecharge når de udbetaler provenu til mig. - Tro mig - det er ganske rodet det som Saxo har kastet over sine kontraktpartnere, men jo - det var let at spørge hollande, men eneste jeg har er så et fysisk brev ned til dem og saxo siger klart, det er skam hollandsk moms
Ja jeg kender også hollandske trykkerier med dansk moms - men her siger regnskabschefen i Saxo, at det ikke er det, og jeg kan ikke i søgninger finde dansk momsnummer- kun det momsnummer som står på fakturaen som er fra Holland  -dog med heading - Saxo publish :)  nå jeg må se om jeg kommer nogen vegne. mine er småpenge men hvis de fakturerer alle danske fra hollandsk moms med 25% for varer, så er det jo dybt godnat

vh John hannover

Nu vil det ikke være den første regnskabschef i verden som ikke fatter momssystemet.

 

De har da under kontakt en mailadresse du kan prøve; info@mijnbestseller.nl

Rent teoretisk (uden at kende din kontrakt med Saxo) så lyder det som en ganske klassisk trekantshandel med 2 danske og en hollandsk virksomhed. Du har en aftale med Saxo og køber jo egentlig en vare af dem, problemet er vel at du får leveret direkte fra det hollandske trykkeri?, så Saxo får aldrig fysisk rådighed over varen? så kan de heller ikke fakturere (momsmæssigt i hvert fald). Dermed er den eneste som kan fakturere, den hollandske virksomhed, og de er nok pligtig til registrering i DK.

Men uanset, jeg er spændt på at høre om den hollandske virksomhed har momsnummer eller ej? 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)