Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket lands regler skal man følge

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg Opretter en dropshipping virksomhed, der bruger .com domæne, og sælger i EUR og markedsfører på engelsk, hvilket lands regler skal jeg så bruge hvis f.eks jeg har en køber fra USA. Skal jeg bruge de danske handelsbetingelser osv. Eller skal jeg bruge det lands handelssbetingelser køberen er fra. Tænker ikke kun på handelsbetingelser med f.eks og refunderings politik.

Skal jeg bruge det lands betingelser som min virksomhed vil ligge i altså DK, eller det lands betingelser køberen er fra?

VH

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal naturligvis kun have et sæt handelsbetingelser: Det som er gældende i den jurisdiktion, som du hører under. Altså landet, som virksomheden ligger i.

Dertil skal du følge EU's regler og hvis du eksporterer noget til USA, så er det landets toldregler, du skal følge, men ikke lovgivning omkring handel på internettet, da du jo ikke er bosiddende i USA.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Du skal naturligvis kun have et sæt handelsbetingelser: Det som er gældende i den jurisdiktion, som du hører under. Altså landet, som virksomheden ligger i.

Dertil skal du følge EU's regler og hvis du eksporterer noget til USA, så er det landets toldregler, du skal følge, men ikke lovgivning omkring handel på internettet, da du jo ikke er bosiddende i USA.

men ansvarsregler kan sagtens være USA hvis du får produktansvar- Hold dig langt væk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :





Hold mig langt væk?

Vil det sige at når jeg er ny og aldrig har prøvet dropshipping før, men bare synes det kunne være sjovt at se om man kunne lave noget der kunne skabe en interesse, så skal jeg måske starte med en .dk, og kun acceptere ordre fra danske personer?



Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Flemming:

Du skal naturligvis kun have et sæt handelsbetingelser: Det som er gældende i den jurisdiktion, som du hører under. Altså landet, som virksomheden ligger i.

Dertil skal du følge EU's regler og hvis du eksporterer noget til USA, så er det landets toldregler, du skal følge, men ikke lovgivning omkring handel på internettet, da du jo ikke er bosiddende i USA.

men ansvarsregler kan sagtens være USA hvis du får produktansvar- Hold dig langt væk

Men så tegner man en produktansvarsforsikring. Man skal da ikke af ren og skær angst holde sig ude fra et eller flere markeder. Så er verdenshandlen da snart slut.

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :





Altså det eneste jeg synes der kunne være sjovt det er at lave en 1 produkts butik, bruge 1-2000 på at markedsføre produktet, og se om det kan give et lille overskud. Jeg tænkte derfor at en .com vil have en større målgruppe samt leveringstiden på mange af produkterne vil blive mindre da DK er et af de lande der længst leveringt til, da f.eks usa kan findes til 4-6 dage og ikke 17-24 dage som i DK på det produkt jeg tænker at sælge.



Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det John mener, er at du skal tænke dig godt om.

Der har været flere retsager (bl.a. Demant, tror jeg, hvor et barn kom batteriet til høreapparatet i munden og slugte det. Det stod ikke i brugsanvisningen, at det må man ikke). Derfor siger jeg nej til alle bestillinger fra USA. Det kan koste din søsters sommerløn i tid og penge.

Det er det jeg tror, John mener.

Om du gør det eller ej, ja det er din egen afgørelse.

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahhh okay. Kan godt være når det første gang overhovedet, jeg burde holde mig til DK til at starte med, gøre opmærksom på en længere levering, men måske opgøre den længere levering med at den er 'gratis' ligegyldig ordre mængde.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide, er du over 18?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er 21 :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)