Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UDUELIG REVISOR OG STÆDIG SKATTEDAME

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  22:222 Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Perioden er på 3 1/2 år fra 1 maj 2014 til 31 december 2017.Du taler sort lige der og derfor har jeg jo netop haft revisor(er) på hele vejen. Desværre i flertal fordi den ene var mere uduelig end den næste. Den sidste har jeg fået anbefalet af en med et entreprenørfirma. Han har været den værste. Havde han været anstændig havde han sagt fra at han ikke anede noget om skattteret fra starten. Så havde denne sag været forbi for længst.

Jeg tror det er moms SKAT mener at de mangler fordi de mener at jeg må have tjent 600.000kr mere end opgivet til at dække mit forbrug af tobak osv. Faktisk har jeg netop fået eftergivet 80.000kr i moms fordi jeg kunne dokumentere at jeg havde arvet 600.000kr i 2015 (forsvandt i et hul i butikken). Det undrer mig at min moms kun er sat 80.000kr ned, da jeg troede at jeg skulle betale 25% i moms - burde momsen ikke være nedskrevet med 150.000kr ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Grete

Det er en uheldig sag du er havnet i, men jeg vil bede dig om at stoppe med at nævne din revisors navn i indlæggende. Jeg har redigeret navnet ud af dine indlæg ad flere omgange, det gør jeg ikke mere - næste gang bliver indlægget slettet og tråden låst.

Mht. din sag så kører du to sideløbende sager (og to sager i denne tråd) en mod skat og en mod din revisor, de to sager bliver du ved nødt til at holde adskilt - du må ikke vente med at reagere på skats henvendelse fordi du er uenig med din revisor om regningen.

Et helt generelt råd i sådanne sager, er at holde følelser og synsninger ude af sagen, de gavner ikke - tværtimod. Hvis du har svært ved at håndtere det selv, så få en tredjemand til at hjælpe dig med at få overblik over de reelle problemstillinger. Du nævner at "den ene revisor er mere uduelig end den anden", enten har du været meget uheldig, ellers er der noget i din samarbejdsform med dem der giver udfordringer - overvej at få en "bisidder" med i forløbet der kan hjælpe dig med at bevare overblikket.

Held og lykke med projektet
/Brian

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 9
Fra  22:222 Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :





Jeg har forsøgt at holder revisors navn ude, hvis det er med er det fordi jeg har overset det. Grunden til at jeg skriver her er jo for at få hjælp. Et råd om at jeg bør have en bisidder med er ikke en hjælp. Jeg har brug for at vide HVEM jeg skal kontakte og skaldet være en  en revisor eller en advokat ? Google en som gerne vil have mine penge kan jeg selv, men jeg har brug for navnet på en som kan og vil hjælpe mig og ikke bare sende mig en faktura efter at have givet mig flere problemer end jeg havde i forvejen...



Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Grete

Grete:
Jeg har brug for at vide HVEM jeg skal kontakt

Prøv at læse tråden igennem igen, du har fået et par gode bud og anbefalinger tidligere i tråden - kan de ikke bruges?

Grete:
Google en som gerne vil have mine penge kan jeg selv, men jeg har brug for navnet på en som kan og vil hjælpe mig og ikke bare sende mig en faktura efter at have givet mig flere problemer end jeg havde i forvejen...

En bisidder er ikke en du finder via google, det er en af dine venner eller en person du stoler på - en der kan hjælpe dig med at se på realiteterne og ikke være så følelsesladet i din håndtering af sagen, som det umiddelbart lader til du er. Det er ikke en der nødvendigvis har faglig viden, men blot en der kan hjælpe dig med at lytte og tænke klart, også i dine snakke med revisor osv..

Vi kan ikke løse dine problemer her i et online-forum, men der er flere der har forsøgt at hjælpe ved at pege dig i retning af løsninger - det er muligvis ikke de løsninger du selv havde håbet på, men det er dem brugerne her i forummet mener er det der kan hjælpe dig.

De bedste hilsner
/Brian

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)