Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Step by step. Jeg skal registrere virksomhed.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens. Jeg har brug for jeres ekspertise.
Inden jeg begynder at slide min hjerne tynd, med diverse  sider, indlæg, artikler omkring opstart af virksomhed, vil jeg have jeres besyv med hvad jeg gør.

Mit scenarie er som følger.
Jeg har et site som jeg arbejder på. Der skal nu integreres betalingsservice. Dertil kræver det en PBS løsning.
Så vidt jeg har forstået kræves der at jeg har registreret et firma for at kunne få en PBS løsning.
Nu skal jeg så registrere dette firma.
Men hvordan gør jeg, og hvad vælger jeg?

Jeg arbejder med internet sites. Betalende. Udbyder en eller anden form for service. Dette kunne være et dating site, salg af ebooks whatever.
Hvordan varetager jeg dette bedst? Opretter jeg 1 firma til at holde alle mine sites?
Eller 1 firma pr. site?
Hvad gør jeg med henblik på PBS og betalingsgateways, hvis jeg har flere sites?

Jeg håber at i kan hjælpe mig, før jeg bevilder mig ud i en jungle af information. Det ville være rart med info direkte fra folk der kan se min situation, og vide hvad jeg skal gøre.

På Forhånd Mange Tak.
Greyzone.

Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:13

Hej Greyzone.

Du kan registrere din nye virksomhed hos alle relevante offentlige myndigheder på følgende link:

http://www.webreg-portal.dk/home.asp

Du behøver ikke oprette en virksomhed for hver site. Det øger blot din administration. På et senere tidspunkt, når du har skabt værdi i de enkelte sites, kan du overveje om du skal splitte din virksomhed op.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20

e-Counting:

Hej Greyzone.

Du kan registrere din nye virksomhed hos alle relevante offentlige myndigheder på følgende link:

http://www.webreg-portal.dk/home.asp

Du behøver ikke oprette en virksomhed for hver site. Det øger blot din administration. På et senere tidspunkt, når du har skabt værdi i de enkelte sites, kan du overveje om du skal splitte din virksomhed op.

Med venlig hilsen

Mange tak for linket. Det ser overskueligt ud. Ved du hvor langt tid det tager at blive registreret?

Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:26

Nogle få dage - så vidt jeg husker.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:40

Der er ikke så meget fidus i at splitte op i flere firmaer. Med mindre du har de fornødne midler til at oprette et aps (eller lignende) til hver af dem.

Så længe der er tale om personlig virksomhed eller et I/S så vil det under alle omstændigheder i praksis komme til at fugnere som om det er en virksomhed (i forhold til skat og risiko deling) bare med noget ekstra administration.

/Peder 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32

Hej Folkens.
Tak for de gode indlæg.

Jeg registrere 1 selskab, som kan holde alle mine sites. Så holder jeg strikt administration med indtægter/udgifter for hvert site. Håber det er nok.
Skat osv. Kommer jeg nok til at spørge om, på et senere tidspunkt, når der ruller penge ind.

Et sidste spørgsmål inden jeg klikker accepter.
Enkeltmands eller Interesseselskab? Hvad er forskellen. Jeg går videre med enkeltmands, medmindre nogen siger noget.

Thanks.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:33

Hejsa

Der er vist ingen grund til at holde det så stringent adskildt. Det vil gøre det nemmere at oprette selskaber for hver af siderne på et eller andet tidspunkt, men det er vist en smule ude i fremtiden.

Et interessentskab er hvis der indgår flere personer.

/Peder 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Hej!

De tager omkring 8 dage, at registrere virksomhed!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)