Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg få en kammerat at tilbage betale noget penge jeg lånet ham ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Jeg tror ærlig talt ikke det er din tid værd at forsøge at få pengene igen. Jeg har selv spildt adskillelige timer på noget lignende, men jeg fortryder at jeg ikke bare brugte dem på at tjene penge - så havde jeg nemlig haft en del flere penge nu...

Seneste projekt: Quicklån.nu

Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler ikke kun om mængden af 6000, men vil bare søge nogen måder for at genere og gøre tingerne hårdt for nogen slags type person, der  spiller dumt ..

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Musel.

Kan du skrive en PB til mig?

Jeg kan muligvis hjælpe dig, jeg vil bare lige høre lidt nærmere!

Dbh

Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

du kan ringe til mig imorgen efter kl 15 , på 27306872

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når det handler om rettigheder, erhvervsdrivende har, så starter og stopper det med købeloven. Derefter er det forbrugerne der bliver beskyttet af et hav af love. Sådan er det, og det skal man acceptere når der startes en virksomhed.
I dit tilfælde er jeg ikke helt klar over om du har en virksomhed eller ej, men for privatpersonen der lånte pengene ændres der ikke noget her: den samme beskyttelse gælder for ham.

Inkasso er en meget opreklameret term, som mange erhvervsdrivende (mig selv inklusive) falder for: det vækker indtrykket at du kan få dine penge, som du mener at have krav på, selvom den, der ikke betaler, ikke er enig. I virkeligheden er det oftest spild af penge. For selvom du ikke kaster flere penge efter inddrivelsen, så koster det dig tid og måske stress og søvnløse nætter (alt efter hvor meget du er påvirkelig for sådan noget).

Inkassovirksomheder tilbyder i første omgang noget, de kalder "udenretslig inkasso", hvor de prøver at overtale skyldneren til at betale, eller i hvert fald til at anerkende at der skyldes penge. Men hvad kan du bruge det til? Ikke en dyt! Ja, så har vedkommende anerkendt at han skylder penge, men det giver dig ikke en øre mere. Skyldneren kan også love at han vil betale og endda lave en betalingsplan - men hvis han ikke overholder det, så har du stadigvæk ikke dine penge.

Når afbetalingsaftalen ikke overholdes, så kan du få tilbudt en indenretslig inkasso. Det betyder at sagen bliver bragt foran en domstol - alt efter beløbets størrelse er det fogedretten eller civilretten (mener jeg). Men: det retslige system koster penge for den, der vil have penge ud af en anden. Beløbet, skyldneren skal betale, bliver dermed som udgangspunkt større - men hvis vedkommende ikke har tænkt sig at betale, så har du bare brugt penge på noget som ikke hjælper dig.

I sidste ende drejer det sig kun om én ting og én ting alene, hele vejen igennem: har skyldneren intentionen om at betale? Hvis ikke, så drop sagen, tag dit tab og kom videre.
Det kan du naturligvis aldrig være 100% sikker på, men lyt til din mavefornemmelse, og prøv at sætte dig ind i situationen.

Advokater og inkassofirmaer er sikkert ikke enige. De mener at "at have ret i noget" er vigtigere end resultatet. Du kan have lige så meget ret i pengene, hvis du ikke kan gøre krav på din ret, er retten ligegyldigt.

I den moderne verden gør vi det, vi kan, og vi bevæger os mere og mere til en verden, hvor vi gør det vi vil. Det retfærdige menneske gør derimod det, han må, og det etiske menneske gør det, han bør. Men så længe vi bruger lovgivning til at redde os ud af uønskede situationer, kommer vi ingen vegne.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :





Er det sådan du gør det med folk der ikke betaler dig?



Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

En anden mulighed er at anmelde ham for skyldnersvig så kommer han ind og spjælde den. 

Men det kræver tilgengæld at han har et helt urimeligt forbrug. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Simone Poulsen:
Jeg tror ærlig talt ikke det er din tid værd at forsøge at få pengene igen. Jeg har selv spildt adskillelige timer på noget lignende, men jeg fortryder at jeg ikke bare brugte dem på at tjene penge - så havde jeg nemlig haft en del flere penge nu...

Fuldstændig enig.
En af de ting som de elleve virksomheder, som Jim Collins i Good to Great sammenlignede, havde til fælles, er at de ser de grimme fakta i øjnene, acceptere at de er sket, og kommer videre derfra.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Albert. Jeg synes din kommentar og din signaturlinje er meget modstridende. Hvad synes du egentligt?

Mvh. Anders

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler:

Hej Albert. Jeg synes din kommentar og din signaturlinje er meget modstridende. Hvad synes du egentligt?

Mvh. Anders

Hej Anders. Hvilken kommentar mener du?

Anders Jytzler:

Hej Albert. Jeg synes din kommentar og din signaturlinje er meget modstridende. Hvad synes du egentligt?

Mvh. Anders

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)