Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg få en kammerat at tilbage betale noget penge jeg lånet ham ?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Albert van Harten:
Hej Anders. Hvilken kommentar mener du?

mon ikke det er dine mange råd om ikke at gøre noget når en "ven" skylder en 6.000 kr - andet end at komme videre  - ingen rigtigt gode råd - bare nej til inkasso, nej til alt - og så din standard signaturlinje

"

Albert van Harten:
 Det eneste der skal til for, at det onde kan sejre, er at gode mennesker intet gør
"

Det er vel så i alle fald sandt, at når den gode som har lånt 6.000 kr ud - vel af ren venlighed - skal lade det onde sejre så "den onde" bare fester for de 6.000 kr han ikke vil betale tilbage - så sejrer det onde, ved at det gode menneske intet skal gøre

Lidt modstridende for at sige det pænt, men signaturlinjer er jo gratis, bare de lyder smarte Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej John

Ja, det kan være. Det kan godt tænkes at jeg lyder som en der prøver at drive en kile mellem to venner. Det er på ingen måde min intention. Det kan godt være at jeg læste det forkert, jeg forstod det sådan at trådstarteren ikke længere er venner med vedkommende, han har lånt penge. Hvis jeg lyder som en der prøver at spille to mennesker ud mod hinanden, så beklager jeg.

Jeg kan også sagtens forstå hvis mine råd bliver opfattet som "ingen gode råd". Jeg taler ud fra min erfaring, og den lærer mig at inkassofirmaer ikke er det bedste for min foretagende. Nu har jeg heller ikke kunder der ikke betaler - ikke mere. Det løser jeg altid i mindelighed, da jeg har fået den opfattelse at love og regler, altså jura og advokater, kun er for dem, der ikke opfører sig ordentligt, samt deres ofre. Så jeg bruger advokater og jura kun når det er absolut nødvendigt. Kan jeg løse en sag i mindelighed, så vil det altid være min foretrukne fremgangsmåde.



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Rådet kan være helt så godt som alla andre - og så lade det onde sejre - men det som Anders Jytzler jo nok korrekt bemærker er, at det er i streng modvind i forhold til din moralske signatur linje som er

Det eneste der skal til for, at det onde kan sejre, er at gode mennesker intet gør

Sådan lidt med "walk the talk" 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person





Forklar dig nærmere?



Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Meld ham til RKI og håb det generer ham nok til at han lader pengene vende retur. 6000kr er desværre stadig mange penge at mangle..
Side 3 ud af 3 (25 indlæg)