Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af udenlandsk virksomhed - LLC elected as C-Corp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen!

Jeg er i gang med at få startet et LLC i USA og ville i den sammenhæng lige søge et praj her i netværket om hvordan det foregår skattemæssigt.

Jeg har sæde her i Danmark, fordi alle beslutninger bliver truffet af mig her, så jeg vil skulle betale dansk skat af overskud, ikke sandt? Men det modregnes den føderale skat jeg skal betale i USA på 21%, så effektivt skal der kun betales 1% ekstra skat her i Danmark?

Jeg har ikke i sinde at ansætte mig selv i selskabet, så der vil kun være udbytte at forholde sig til.
Så når det kommer til udbetaling af udbytte, så gælder der, at for udbytter der skal beskattes, vil de første 54.000 kr. (2019 sats) blive beskattet med 27% i udbytteskat. Er udbyttet mere end 54.000 kroner, skal du betale 42% i udbytteskat for det beløb, der er over 54.000 kr.

Er jeg med så langt? Der er ingen udbytte skat i staten jeg registerer mit selskab, så jeg vil kun skulle forholde mig til dansk udbytte skat?

Med venlig hilsen
Niels

Tilmeldt 8. Dec 19
Skrevet kl. 14:20

Skynder mig selv lige hurtigt at tilføje, at der selvfølgelig kun er tale om ingen udbytte skat på state niveau. Der er stadig føderal udbytte skat, men her bliver den føderale skat også modregnet den danske, ligesom med selskabsskat?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

LLC fra usa er flere gange blevet klassificeret som et hybridselskab. Det vil sige, at det betragtes på samme måde som et interessentskab i Danmark. Det er ikke selskabet med ejeren der er skattesubjektet men ejerne. 

Om det er en S eller C corp er alene et spørgsmål om beskatningmåden i USA. SKAT ser derimod på selskabets vedtægter mv i deres vurdering af om hvordan selskabet skal behandles efter danske regler.

Jeg kan kun kraftigt råde dig til at bruge professionel hjælp, hvis du vil starte et LLC. I værste fald kan du risikerer at SKAT vil opfatte resultatet af dit LLC som personlig indkomst.

Bortset fra det så har du ret i princippet om lempelse i udbytter.

Tilmeldt 8. Dec 19
Skrevet kl. 02:02
Okay, ser man det.

Jeg skal så vidt muligt holde det fra at blive betragtet som personlig indkomst, så du har ret. Der skal noget professionel hjælp ind over. Prøver så vidt muligt bare at holde det bootstrapped, men det bliver sværere og sværere.

Har du nogen ideer til hvem jeg kunne tage kontakt til? Til en fornuftig pris? PwC? Deloitte?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:41

PWC, EY, Deloitte eller KPMG har alle folk der kan dette emne. Jeg har ingen bud på fornuftige priser.

Folk der ved noget om dette emne koster. Så bedste råd undersøg prisen på forhånd.

Tilmeldt 8. Dec 19
Skrevet kl. 09:44
Okay, jeg dykker dybere i informationen :)

Tak for hjælpen!
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)