Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det spam hvis man...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Sender en mail med opfordring til at tilmelde sig et gratis katalog?

Kataloget en kun en lille del af et nyt projekt jeg er ved at lave inden for et niche område i danmark, men jeg vil gerne have fyldt kataloget ud med brancherelevante links. Jeg ønsker de selv aktivt tilmelder sig kataloget der som minimum er gratis det første år. Derefter vil det sikkert koste lidt at ligge der.

Men er det spam at spørge dem om de vil have et gratis link i mit katalog?

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 08:42

Definitionen hedder (frit efter hukommelsen - du kan evt. selv google efter markedsføringsloven §6A for den præcise ordlyd): Uopfordret elektronisk henvendelse med afsætning for øje

Svaret på dit spørgsmål må således være: Ja

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:43

Alt som refererer til et salg via direkte eller indirekte link er ULOVLIGT og det er uanset om det hedder gaver, belønninger, kataloger mv..

mvh   Geeked

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:23

jeps - hvad enten du reklamerer for noget gratis, eller for noget betalt ryger du i fælden. så lad være med det, og sørg i stedet for at tilbyde noget folk vil have - så kommer de af sig selv :)

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 14:08

Tænkte det nok, men var lidt i tvivl om sagen når nu produktet var gratis. Anyhow, så er jeg ikke i tvivl om at de vil tilmelde sig så snart de får kendskab til siden, for det er nemlig et rigtig godt "produkt"...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:31

Jeg er uenig med de andre. Der står nemlig "med henblik på salg for øje". Dit motiv her er at bygge et volumen op ved at tilbyde en gratis ydelse for hjemmesideejere. Uden links i kataloget, ingen besøgende, og uden besøgende, ingen der vil betale for annoncering. Derfor har du en klar interesse i dem der kun deltager gratis.

Men lad folk vælge om de efterfølgende vil modtage salgsbreve. Jeg bliver jævnligt emailet fra linkkataloger jeg har tilmeldt mig gratis, om at opgradere, og det ser jeg som irriterende.

Mvh Jesper

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:46

Jesper Jørgensen:

Jeg er uenig med de andre. Der står nemlig "med henblik på salg for øje". Dit motiv her er at bygge et volumen op ved at tilbyde en gratis ydelse for hjemmesideejere. Uden links i kataloget, ingen besøgende, og uden besøgende, ingen der vil betale for annoncering. Derfor har du en klar interesse i dem der kun deltager gratis.

Jeg tvivler på man kan overbevise forbrugerombudsmanden om, at man ikke har salg for øje, når målet med kataloget er at opkræve penge for det senere hen.

Generelt ville jeg aldrig anbefale en erhvervsdrivende at sende uopfordrede e-mails til mange modtagere - der er ganske enkelt for mange risici forbundet med det. Dels er der det juridiske aspekt - en erhvervsdrivende vil aldrig kunne overbevise myndighederne om, at en forsendelse ikke er med indtjening for øje, da det jo netop er målet med at drive virksomhed. Desuden er der alt for stor risiko for at få sure modtagere i røret/indbakken, og et dårligt image slipper man aldrig helt af med, slet ikke hvis det er indenfor en specifik branche. 

Find en anden måde at annoncere for kataloget - bannerreklamer på branchewebsites, reklamer i branchemagasiner, direct-mail-kampagner o.l. Mulighederne er mange. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:00

Der er derfor altid en regel der siger, at er der nogen der kan tjene penge på at du udsender mails, så lad være.

mvh   Geeked

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:39

Det er 100 % entydigt ulovligt.

Hvorvidt modtagerne ville tage det negativt og gå så vidt som til at rapportere det som spam er svært at sige. Nogle ville sikkert blive glade, hvis det i deres øjne er et godt produkt og tilbud.

Men det er ulovligt og konsekvensen kan være en retsag og bøde pr. udsendt mail.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)