Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatejet bil brugt som førstegangsydelse på firma leaset bil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Ja, som overskriften siger, har jeg i min enkeltmandsvirksomhed leaset en varevogn. Førstegangsydelsen har bilforhandleren valgt at tage min privatejede papegøjepladebil ind til at dække denne. Hvordan gør jeg dette rent regnskabsmæssigt?

Der er yderligere en lille krølle. Da jeg købte bilen i juli, gav jeg 33.000 inkl moms. Forhandleren har valgt at sætte den i regnstykket til 40.000 plus moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige umiddelbart starter du med at aktivere den så dens værdi er 44.000 kr (ex moms) - jeg forestiller mig den er afskrevet på - dermed får du en indtægt jo

næste huk afhænger af flere ting - nemlig afskrivningen af den ny leasede - om det er så simpelt at første gangs ydelsen er den rene omkostning du betaler som udgift - ja så bliver det udgift leasing mod værdi status af de 44 t som udgift

Jeg tror du skal have mere hjælp da jeg ikke er sikker på at overskue det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min egen tanke, var at indskyde værdien i firmaet, dette burde jo give mig et fradrag. Om så værdien er en bil, eller “penge” er, i min verden, irrelevant i et her tilfælde. 
Herefter er det “bare” at bogføre førstegangsydelsen som en udgift med moms. 

men jeg er bare simpel elektriker af uddannelse 😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke indskyde en bil i alm enkeltmands - og mener slet ikke en papegøje kan ejes, så skal den være rent gulplade i enkeltmands, men vent lige på andre, dete er sent-

Enkeltmands kan KØBE den af dig hvis gulplade - men når det går til førstgangsydelsen så vil det jo være penge ud til dig og værdi af bilen ind i enkeltmands-  den vil ikke kunne gå ind uden værdi og give fradrag for at købe den fra dig for derefter pludseligt at være 44 t kr værd til at betale - så det vil gå lige op uden fradrag

hvis ikke du får klare svar, så gå til en revisor INDEN du gennemfører købet, det er ikke spor sikkert det overhovedet er en god ide - og måske skal du lease papegøjen privat - som giver klart større fordele skattemæssigt
jeg tror din leasingforhandler er ved at lave rod ved at sælge dig til enkeltmands og tage personlig ejet bil som "udbetaling"

vh John Hannover  med et lidt forhastet svar - da jeg må i kassen 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)