Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke selskab med penge på kontoen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have lukket mit APS selskab, og da selskabet stadig har penge dog et minde underskud og ikke skylder nogen noget, så har jeg fundet frem til at en betalingserklæring er vejen frem.

1. Hvad vil der ske med de 25.000 der står på firmakontoen?

2. Koster det noget i gebyr?

3. Hvor lang tid vil det tage hvis jeg afmelder alle pligter og anmoder om en erklæring idag?

Jeg sætter stor pris på jeres hjælp fortsat god lørdag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gør det selv koster det mig bekendt ikke noget og du vil få det provenu der er tilbage - udbetalt og du vil have skattefradrag i aktieindkomst for de penge du har tabt i forhold til det oprindelige indskud

Det tager let 5 mdr ialt - 3 mdr med skatteerklæring men da de er forsinkede kan EOS acceptere at du beviser du har anmodet om den pt mig bekendt

Mere under erklæring her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John du altid så hjælpsom herinde på Amino har jeg lagt mærke til, mange tak for det. 

1. Vil det sige at EOS giver dispensation og kan jeg så lukke firmaet inden skatteerklæringen er kommet?

2. Hvornår må jeg udbetale pengene fra firma kontoen til min private konto?

Igen mange tak for svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener de giver dispensation pt ja - da skat ikke kan overholde 3 mdr - men hør dem. Du må udbetale når firmaet er endeligt lukket og ikke før. Det får du besked om fra EOS - jeg har opdateret det indlæg jeg henviste til med korrekt henvisning til BDO om dispensation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak for svar, vil det sige at jeg kan barbere 3 måneder af de 5 måneder, så jeg kan få lukket selskabet på cirka 2 måneder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Youngandonit:

Hej John tak for svar, vil det sige at jeg kan barbere 3 måneder af de 5 måneder, så jeg kan få lukket selskabet på cirka 2 måneder?

jeg har ikke prøvet det i praksis - om de først giver dispensationen hvis SKAT ikke 3 mdr efter man har søgt om erklæring. Det kunne være naturligt, at først må tiden gå, og så kan man komme rundt om via at sende bekræftelse på, at man har bedt om skatteerklæring og EOS så sætter i gang og tager ? tid måske 2 mdr  ved det ikke,  og så har du 5 mdr - eller om de dag 1 pt giver dispensationen - du må læse det link til BDO der er i mit eget indlæg, som forklarer om dispensationen, jeg har ikke selv erfaring med den - der giver BDO også fin fremgangsmåde - ud over min egen https://johnhannover.blogspot.com/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John, det vil jeg kigge nærmere på, fortsat god weekend.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)