Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsinvestering og gældsfaktor

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg søger hjælp til hvordan man som privatperson, kan starte i branchen for ejendomsinvestering. Målet er en portfolio på en håndfuld ejendomme, men finansieringen kan ikke gives grundet den normale gældsfaktor på 3.5. Hvordan opnår man finansiering på en ejendom, hvis den overskrider ens normale gældsfaktor, så man kan investere i en ny ejendom?

Vh. Frederik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Adser:

Hej Amino.

Jeg søger hjælp til hvordan man som privatperson, kan starte i branchen for ejendomsinvestering. Målet er en portfolio på en håndfuld ejendomme, men finansieringen kan ikke gives grundet den normale gældsfaktor på 3.5. Hvordan opnår man finansiering på en ejendom, hvis den overskrider ens normale gældsfaktor, så man kan investere i en ny ejendom?

Vh. Frederik

Du kommer ikke udenom gældsfaktoren i dag. Der er flere måder, du kan løse det på:
1. Spare meget mere op og reducere din nuværende gæld
2. Tjene mange flere penge og på den måde opnå mulighed for at stifte større gæld
eller 3: Droppe tanken og investere i aktier.
Der er ingen smutveje idag. De forsvandt med ejendomsspekulanterne og de opskruede priser, som fik markedet til at krakke i 00'erne.
Der er kun hårdt arbejde og sparsommelighed tilbage. Beklager at skuffe dig.

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal være ejendomme er der jo muligheden for at investere via k/s, så er der lavere ejer andel og og du har mulighed for at sprede din investeringer.

Du har jo også mulighed for at få et bedre indblik i ejendomsudlejning på den måde.

Der er flere udbyder på marked bla BlueCapital, som jeg selv har investeret igennem.

Tilmeldt 1. Oct 18
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Min undren er bare, hvordan en privatperson kan eje og udleje 10-15 ejendomme, med et "normalt" arbejde, som jeg har set flere eksempler på. Er det fordi der er mulighed for at optage realkreditlån, igennem et selskab, hvis de har til udbetalingen?

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også en mulighed at investere gennem et selskab, men mit bud er at dem du har kikket på er kommet med en rummelig stor pose penge til at få det op og køre eller også har de været i gang så længe at de started før finanskrisen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gældsfaktor-udfordringen løser du i praksis ved at købe ejendommene gennem et selskab (ApS / A/S). Så er det selskabet, som optager gælden (du kautionerer for den), men den tæller ikke med i din gældsfaktor. Læs mere om gældsfaktor her


Jeg fortæller også om det i denne video:


Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Gældsfaktor-udfordringen løser du i praksis ved at købe ejendommene gennem et selskab (ApS / A/S). Så er det selskabet, som optager gælden (du kautionerer for den), men den tæller ikke med i din gældsfaktor. Læs mere om gældsfaktor her

Det er ikke korrekt! Løsningen er ikke at stifte selskaber. Gældsfaktoren har intet med ejendomsinvestering at gøre, gældsfaktoren relaterer sig kun til gæld i din private beboelse.

 

Citat Finanstilsynet: "Gæld, der kun relaterer sig til den erhvervsdrivendes erhvervsvirksomhed, skal ikke medregnes ved opgørelsen af gældsfaktoren"

 

Hvis en bankrådgiver bruger ordet "gældsfaktor" i sammenhæng til erhvervsvirksomhed, så har det intet at gøre med den lovbestemte "gældsfaktor" der gælder for udlån til finansiering af bolig for private (eller den private del).

Tilmeldt 12. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper_NI

Har du et link til finanstilsynets hjemmeside hvor denne formulering står?
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Niclas Stefansen:
Jesper_NI

Har du et link til finanstilsynets hjemmeside hvor denne formulering står?

Prøv at google "kunder med høj gældsfaktor" og se om du får noget frem i relation til KGFS

 

Det fremgår af indberetningsvejledningen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)