Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosat og momsregistreret i England, handler med Danske kunder. Moms spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg er registreret som Sole Trader i England, med Englesk momsnummer.
Hverken jeg eller virksomheden har nogen adresse i Danmark (og kan derfor ikke registrere virksomhed via NemID).
Mine hovedområder er web udvikling, IT support, og konfiguration samt salg af hardware.
Alle mine Danske kunder er virksomheder, der køber både hardware og konsulent timer.
Jeg handler ikke med private i Danmark.

Mit hovedspørgsmål er hvordan jeg håndtere moms.

Hvis eksempeltvis et Dansk firma bestiller en computer og lidt opsætning, skal jeg: købe computeren i Danmark, så den har Dansk tastatur, få den leveret til kunden og derefter lave opsætning over fjernskrivebord. Det fungere i praksis fint, og efter hvad jeg har kunne læse mig til så skal jeg fakturere kunden UDEN MOMS (både hardware og arbejdstimer), er dette korrekt?

Hvis jeg nu har betalt moms på computeren, hvordan henter jeg så den hjem igen?

Håber mit spørgsmål er formuleret så det giver mening.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du handler fra UK som engelsk momsreg - så skal du kontrollere din kundes danske momsnummer og så når det er OK levere med reverse charge moms = uden moms men med angivelse på dansk kundes vat nr i det engelske system

Hvis du køber computeren i DK og den aldrig forlader DK - så vil du ikke kunne trække dansk moms fra i alle fald - det kan du kun som dansk momsregistreret - men om computer leverandøren overhovedet vil/kan levere fra DK til person i DK uden dansk moms - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar John.

Så hvis jeg allerede har købt en computer med moms fra en Dansk leverandør, så står jeg til at tabe momsen?

En af mine leverandøre kan fint håndtere at jeg har et momsnummer der starter med GB, og sælger gerne til mig uden moms, men har et køb fra en anden (som var den eneste med varen i Danmark), som ikke kunne sælge til mig som virksomhed uden Dansk CVR. I det tilfælde er den købt "privat" med moms.

Lyder til jeg står med et tab på momsen i det tilfælde?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

larskenwood:
Tak for dit svar John.

Så hvis jeg allerede har købt en computer med moms fra en Dansk leverandør, så står jeg til at tabe momsen?

En af mine leverandøre kan fint håndtere at jeg har et momsnummer der starter med GB, og sælger gerne til mig uden moms, men har et køb fra en anden (som var den eneste med varen i Danmark), som ikke kunne sælge til mig som virksomhed uden Dansk CVR. I det tilfælde er den købt "privat" med moms.

Lyder til jeg står med et tab på momsen i det tilfælde?

en dansk momsreg må ikke levere uden dansk moms hvis ikke varen forlader DK ganske enkelt - så der er dansk moms på som jeg ikke kan se du kan få igen - hvis kunden i dk selv fik fakturaen direkte fra den danske leverandør, kunne denne trække den fra, men jeg kan ikke lige se hvordan de kan fakturere uden moms når varen faktuelt ikke forlader DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)