Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikler råd

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Vi har nogle problemer vores udvikler. 

Der er et plugin på wordpress der er lavet costum til os. Virksomheden som har fået opgaven er et dansk virksomhed, det plugin de har lavet har de fået en udenlandsk udvikler til at lave. Bare lidt baggrunds historie. 

Nu står vi så i en situtation, hvor vi har fået en ny udvikler på holdet som har tilføjet Wordfence alert og andre ting på hjemmesiden, men ikke rørt ved costum pluginet. Nu er det så at der nogle ting der ikke virker på costum pluginet, hvilket ikke giver mening. 

Vores tidligere udvikler mener at det fordi vi har tilføjet nogle ting på siden, hvilket vi har, men dog har vi ikke pillet ved costum pluginet. 

Hvad skal vi gør? Det lyder som om vores tidligere udvikler vil have penge for at rette op på det plugin som de lavede. Plus det har fejlet mange gange før det her også. 

Vi er lidt på bar bund her, det har taget udvikleren flere måneder at færdiggøre det, og det tager dem flere uger at fikse en simpel ting fordi de har valgt en udvikler i udlandet. 

Så søger nogle råd på, hvad man kan gøre i sådan en situtation 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Når man får udviklet et plugin, skal man forvente at der fremadrettet skal bruges en udvikler til at holde det up-to-date i forhold til wordpress og andre plugins, som der hele tiden kommer opdateringer til.

Der er svært at få noget ud af en reklamation over dårlig kvalitet på leveret arbejde. Især når du ikke har de faglige kompetencer til at vurdere, hvad der er op og ned. + at du senere har fået foretaget ændringer af 3. part. Og det er ikke unormalt at 2 udviklere giver hinanden skylden, når kompetencerne ikke rækker til at løse opgaverne.

Hvis du ikke er tilfreds med dine samarbejdspartnere, så skift dem ud med en virksomhed, som har gode referencer og flere års erfaring.

F.eks: kim-tetzlaff.dk eller 1902software.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis modulet aldrig havde virket efter hensigten ville I have haft en bedre sag. Hvis jeres udvikler hele tiden retter modulet så det virker, efter reklamation, er der ikke meget af gøre.
Det har jeg set afprøvet ved retten, og klager/kunde tabte, fordi udviklerne havde taget hånd om reklamation.

Ved implementering af 3.parts software, bortfalder garantien, fordi det ligger udover det som udvikleren har kunne "sikre softwaren imod" ved udvikling af software. I skal derfor bruge en masse tid på at se om det passer at 3.part har rettet i opsætningen, så modulet er holdt op med at virke. Hvis der ikke er rettet, så skal han fixe modulet.

Men det lyder generelt som om I har et usundt samarbejde med udvikleren, så I bør gå videre til en anden leverandør hurtigst muligt.

Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Trekantens Køreskole Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder som en ærgerlig situation du står i. Dog tænker jeg at hvis du har købt pluginnet af nogle ordenlige mennesker bør de være til at snakke med, så prøv at gå til dem stile og roligt og forklar din situation, og se om i ikke sammen kan finde frem til en god løsning.

Trekantens køreskole er en køreskole i Vejle

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget sjældent der ikke findes noget tilsvarende eller bedre på markedet, fx Code Canyon, end et Custom Plugin lavet af en udvikler I tilfældigvis har hyret. Og når det først er et Plugin som er på markedet, og ofte også de bedre gratis Plugins, så er der support på - og løbende tilretninger for at det skal kunne fungere med de mest anvendte dele af WordPress' økosystem: Core, Temaer og diverse Plugins.

Hvis ikke det lykkedes for jer at løse det her i mindelighed, så synes jeg I skal se jer om efter en erstatning for det der Custom Plugin som ikke er Custom. Og selvfølgelig få nogen til at hjælpe jer, om nødvendigt, så I ikke laver mere rav i den.

Det koster selvfølgelig også, at finde en erstatning for jeres Custom Plugin ude på markedet - både research og sikkert også installation og licens osv. - men det kan være en mere holdbar investering i længden, så I bliver mere uafhængige.

Jeres nye udvikler er måske dygtig nok til at fixe den her konflikt mellem Custom Pluginet og de andre Plugins, men vil nok tage sig tilsvarende betalt for det, så, fordi han/hun skal kigge rimelig dybt i noget kode som vedkommende næppe kender. Hvorimod hvis der var tale om et Plugin fra en af de store markedspladser, så kunne jeres nye udvikler måske kende det i forvejen og i øvrigt få hjælp fra den tilgængelige support fra det firma som sælger Pluginen.

Men, ja, meget kommer selvfølgelig an på hvad det er for et bæst - altså jeres Custom Plugin - og hvad det gør, og hvor besværligt det evt. er at erstatte det. 

Jeg synes også I skal prøve at løse det her i mindelighed, men hold jer for øje at er er alternativer - næste gang.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)