Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af tvangsopløst selskab.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har siddet og luret et stykke tid inde på Saxis på en virksomhed, efter lidt grave arbejde har jeg fundet ud af virksomheden har været/er under tvangsopløsning. Mit spørgsmål er hvordan, påvirker det så et eventuelt køb af virksomheden, når det er opløst.

Og er der nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på? Og kan man sælge et opløst selskab?

Jeg beklager hvis dette er et meget ligetil svar, men jeg syntes ikke at have kunnet finde svar via google eller herinde.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være kurator, der sælger virksomheden og ikke ejeren?

Hvis ikke, så ville jeg springe fra tanken mdv.

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Det må være kurator, der sælger virksomheden og ikke ejeren?

Er det så muligt at en familie medlem kan gå hen og blive kurator for at sælge virksomheden. fx en søn.

Det tyder det ihvertfald på udfra, hvad jeg finder inde på CVR nummeret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er under tvangsopløsning, så er det kun kurator som kan sælge det - og så skal der jo opfyldes en række ting, for at selskabet kan genoptages - og hvis det er et IVS så skal det ske som ApS i så fald - og der er jo ret korte tidsfrister og krav til kapitalindbetaling formentlig. 

Der er ikke nogen udefra som kan sælge det - andet end de kan jo prøve at sælge anparterne, og så - hvis det lykkes at finde en der vil købe, gå til kurator og sige de har fundet en der vil købe selskabet. Nej familie kan ikke blive kurator, kurator udpeges af skifteretten
Det lyder noget usædvanligt, at Saxis i porteføljen har et selskab under tvangsopløsning til salg - but why not

Du skriver dog HAR været eller / ER under tvangsopløsning, og hvis det er HAR været, så den er genoptaget, så kan alle jo sælge den helt som de vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt lige det hele frem af hvad jeg havde fundet igår aftes.

Firmaet står som "tvangsopløst" status inde på CVR, og har været opløst siden marts. så det er mig der ikke havde fakta helt rigtig ved første opslag, det beklager jeg. 

Cookie - John Hannover:
Det lyder noget usædvanligt, at Saxis i porteføljen har et selskab under tvangsopløsning til salg - but why not

Men kan man købe et selskab der er opløst, det eksistere vel ikke? 

igen jeg beklager mine mærkelig spørgsmål her, men finder det en smule forvirrende, og kan ikke finde svar andre steder, lige sådan umiddelbart.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne R Nielsen:

Jeg fandt lige det hele frem af hvad jeg havde fundet igår aftes.

Firmaet står som "tvangsopløst" status inde på CVR, og har været opløst siden marts. så det er mig der ikke havde fakta helt rigtig ved første opslag, det beklager jeg. 

Cookie - John Hannover:
Det lyder noget usædvanligt, at Saxis i porteføljen har et selskab under tvangsopløsning til salg - but why not

Men kan man købe et selskab der er opløst, det eksistere vel ikke? 

igen jeg beklager mine mærkelig spørgsmål her, men finder det en smule forvirrende, og kan ikke finde svar andre steder, lige sådan umiddelbart.

et tvangsopløst selskab eksisterer ikke mere - og de tidligere ejere må ikke sælge noget som helst der har med det at gøre, varer, aktiver, kundelister eller andet - det ville være klart ulovligt - alt tilhører kurator/skifteret.

Tror du ikke bare det er en gammel annonce som ikke er blevet slettet, efter selskabet gik til tvangsopløsning? Jeg tror ikke altid Saxis selv rydder op desværre=

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne R Nielsen:

Men kan man købe et selskab der er opløst, det eksistere vel ikke? 

igen jeg beklager mine mærkelig spørgsmål her, men finder det en smule forvirrende, og kan ikke finde svar andre steder, lige sådan umiddelbart.

Netop der ramte du hovedet på sømmet!

 

Er et selskab rent formelt opløst så eksisterer det heller ikke længere! Så de aktiver du måtte være interesseret i ejes af nogle andre eller findes ikke mere.

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Tak fordi du bruger Saxis!

Vil du ikke skrive til mig på nro@saxis.dk hvilken annonce det drejer sig om? :) Så skal jeg gerne kigge på om der er en logisk forklaring på det.

Jeg skal ikke kunne sige om det er en annonce vi ikke har fået ryddet op. Vi forsøger at følge med men det er ikke altid vi reagerer med det samme når et selskab f.eks. bliver tvangsopløst. Det er dog også set før at det faktisk er kurator der har annoncen på Saxis.

Men skriv gerne så finder vi ud af det :) 

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt en mail med diverse oplysninger, tak for år du gider at kigge lidt i det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)