Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde revisor - salg via internettet

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Frederik-N:
Hvordan hænger ovenstående sammen med, at du ikke sælger for mere end 10.000 EURO i EU

Jeg kan ikke se, hvorfor der er brug for statsaut. revisor, eller en momsekspert?? 


Det er kredit kort banken der veksler fra USD til EURO. Salget i EU er ca. 15%. Til VAT (moms) har kreditkort banken et excel ark med de handler jeg har haft i EU, som de sagde jeg skulle bruge til One Stop Moms.

Jeg er ikke ekspert på området, så jeg kan jo ikke sige om der skal en statsaut. revisor, eller en momsekspert til :) Men indtil videre er det godt nok sløvt med svar fra de revisorer og bogholdere jeg har sendt mails ud til.

Kreditkort banken tager ca. 50kr for en overførelse hvis det er i EURO mod ca. 240kr hvis det er i USD. Så det er jo lidt afhængig af beløbet størrelse. Hvis der kun bliver til 200 i en måned er 50kr at fortrække end skulle det have været i USD.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver lige nødt til at spørge hvordan du laver en faktura
Skriver du dansk moms (25%) på alle dine salg til EU-kunder? 

Jeg vil gerne prøve at kigge på det, men det kommer nok til at koste et par kroner, og ca. en weekend, hvis ikke mere.

Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Frederik-N:
Jeg bliver lige nødt til at spørge hvordan du laver en faktura. 
Skriver du dansk moms (25%) på alle dine salg til EU-kunder? 


Det er netop et af problemerne hvor min egen bogholder måtte give fortabt. Salget registreres kun af Kreditkort udbyderen og sender en kvittering til kunden på beløbet. Der er ingen moms nævnt nogen steder.

Andre steder jeg sælger er igennem udenlandske webshops hvor jeg bliver udbetalt royalties hver måned. Den gang jeg startede fik jeg en iværksætter revisor ind over, som fortalte jeg skulle lave en faktura hver måned til de webshops uden moms da webshopperne er uden for EU.
Men nu er det jo en anden sag, da det er mig der sælger uden webshop, ved at smide links rundt omkring som eventuelle kunder kan hoppe på eller direkte per mail hvis det er en kommissions opgave.
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er DIN opgave at udstede en faktura på de salg, som du foretager. 

Hvis du sælger via egen webshop / hjemmeside, bør du kunne få den til at autogenere en faktura ud fra kundens oplysninger. Ellers må du sørge for selv at lave en faktura.

Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Ole Lynge Andersen:

Det er DIN opgave at udstede en faktura på de salg, som du foretager. 


Hvis du sælger via egen webshop / hjemmeside, bør du kunne få den til at autogenere en faktura ud fra kundens oplysninger. Ellers må du sørge for selv at lave en faktura.



Med alle de salg er det ikke muligt at skrive faktura selv. Så jeg har testet i woocommerce, men kan se, at man kan omgå moms ved enten at logge på med en IP uden for EU eller bare ved at ændre landekoden ved checkout. Hvordan håndtere I andre det hvis folk vil snyde?
Min kredit kort bank checker kun IP når de vil finde kundens landekode, så de har vel samme problem. Er der noget der kan gøres og hvad er loven omkring det?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man kan snyde med IP - men ansvaret og dermed momsansvaret for korrekt moms er DIT  og dermed hænger du på moms for de som lykkes med at snyde dig ved en evt kontrol

Du skal finde måder at være sikker på - bank konto kunne være en del - men du kan ikke sige, at de snød dig så du gav gal moms, for ansvaret er dit alene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:
Ja man kan snyde med IP - men ansvaret og dermed momsansvaret for korrekt moms er DIT  og dermed hænger du på moms for de som lykkes med at snyde dig ved en evt kontrol


Ja, momsansvaret er mit og også derfor jeg vil gøre det korrekt.

Som jeg læser det så er én IP godkendt som bevis, så længe ens årlige omsætning er under 100.000 EURO uden moms ifølge de nye 2019 regler. Er omsætninger over 100.000 EURO kræves der beviser af 2 ikkemodstridende karakter.

Nu har jeg valgt de danske moms regler på 25% da salget i EU er under de 10.000 EURO. Men - EU reglerne siger jeg skal bruge moms satserne fra de forskellige lande. Men er de moms satser sat ud af spillet når jeg bruger de danske moms regler? Altså skal sætte varerne til 25% for alle EU lande?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja mener også IP er fint nok - og hvis du er under 10.000 Euro (ikke 100.000 euro som du skriver mig bekendt efter de nye 2019 regler) så er det OK med dansk 25% moms på det hele og så skal du ikke tænke på de andre EU landes moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:
ja mener også IP er fint nok - og hvis du er under 10.000 Euro (ikke 100.000 euro som du skriver mig bekendt efter de nye 2019 regler) så er det OK med dansk 25% moms på det hele og så skal du ikke tænke på de andre EU landes moms


De 100.000 EURO jeg nævner omhandler kun reglerne omkring registrering af beviser. Ikke moms reglerne som du rigtig nævner er 10.000 EURO grænsen. Vi skal lige holde det adskilt :)

Tak for svaret omkring de 25%! Det gør det jo noget nemmere.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

P_A:
Cookie - John Hannover:
ja mener også IP er fint nok - og hvis du er under 10.000 Euro (ikke 100.000 euro som du skriver mig bekendt efter de nye 2019 regler) så er det OK med dansk 25% moms på det hele og så skal du ikke tænke på de andre EU landes moms


De 100.000 EURO jeg nævner omhandler kun reglerne omkring registrering af beviser. Ikke moms reglerne som du rigtig nævner er 10.000 EURO grænsen. Vi skal lige holde det adskilt :)

Tak for svaret omkring de 25%! Det gør det jo noget nemmere.

fino vi er enige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)