Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du skulle give unge ét iværksætter råd

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Venner og veninder!

Er ude med et iværksætter projekt - hvor jeg underviser folk i at iværksætte livet

selvfølgelig med inspirations fra både terapeuten og iværksætteren :-)

Hvis du skulle give unge mennesker ét fantastisk råd til livet..  om at drømme og tage handling og blive ved

Et råd som du personligt kan se ville gøre livet meget lettere hvis unge mennesker besad den egenskab og lærte værktøjet.

Hvad ville du så fortælle dem?

God weekend og

God vind i sejlene med jeres smukke projekter!

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig - tror at planlægning generelt er noget der undervurderes, hah..

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra Ishøj
Tilmeldt 12. Sep 19
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon, nu har jeg selv hjulpet en kamerat med at idé realisere hans virksomhed og han er idag etableret på det danske marked og står ret stærkt. Mit råd til de unge nye iværksættere ville være at man først og fremmest skal have en plan og have en klar idé over hvad man gerne ville lave som selvstændig iværksætter. Efter man har fundet ud af det, skal man efterfølgende finde ud af om det er muligt at kunne gør denne idé til realitet. At være selvstændig kræver en masse gåpåmod og det tager tid før man kan se resultater fra sin virksomhed.

Min kamerat åbnede en bilvask virksomhed og han tjente knap 1000 kr på 1 måned da han åbnede første gang. Men idag er det 3 år siden og nu har han over 10 bilforhandlere som han indgår et samarbejde sammen med. Så HUSK først at det er vigtigt man har en idé derefter se om man kan realisere den og efterfølgende begynde på en markedsføringsstrategi osv osv.

Håber dette var brugbart ønsker dig en god lørdag.

Venlig hilsen

Turan

[Manuel signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skulle give et godt råd (eller flere) til nye iværksættere, ville jeg nok anbefale som nævnt;

Find ud af hvad DU vil. Ikke hvad andre synes du bør lave. Find derefter ud af om dette er noget du vil dedikere din tid til - kend din branche. Sidst skal der formuleres en plan.

Nå ja én sidste ting... Hold dig væk fra Amino.dk... :)

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligvis et lidt upopulært svar til din målgruppe (?) men ... lær at sælge. 

Det er den ubetinget vigtigste egenskab ift. at kunne eksekvere og leve af dit iværksætteri. Uanset om du sælger et pitch til en investor eller en dingenot til en kunde.

Og der er altså måder at sælge på som man ikke behøver at sælge sin sjæl for at have succes med :) Indenfor min branche (IT) har jeg fx lagt mærke til at god service - above and beyond - er rigtig godt til at skaffe referencer; og, ja, jeg ved godt det er gammel vin på gamle flasker, men det holder altså: Hvis du lærer at sælge så er du godt på vej til at realisere.

Samtidig får du også en masse værdifuld feedback om din service eller dit produkt, jo hurtigere du er ude af starthullerne og prøver at sælge den/det, og som du kan bruge til at gå tilbage og raffinere dit produkt/din ydelse. Og sføli din salgsteknik.

Jeg føler mig jo efterhånden lidt gammel af gårde (er 45) og burde måske sige noget i retning af: afklar dine værdier osv. Ja, det er også vigtigt, for hvis ikke du sælger noget du kan stå inde for, helt ind i hjertet, så kører du ofte død, i hvert fald som iværksætter uden månedlig paycheck og bonusser. Men de er nødt til at se det som to vægte på samme vægtstang: 

Hvis ikke mål/værdier/visioner er skarpe så falder vægten til jorden på den ene side.

Hvis ikke salgsteknik (og generel evne til at investere ens midler fornuftigt for at få returns) er skarpe, så falder vægten til jorden på den anden side. 

Så ... ja, det gælder om at finde den balance, og så ellers bare komme ud og prøve noget af.

Håber det gav mening. Held og lykke til dine iværksætter-spirer :-)

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Turan. Mange tak for kommentar.

Absolut brugbart, ALT kan bruges af dejlig inspiration der kan gives videre,

og ja så kan det jo være at vi også selv lige bliver taget tilbage til opstart og det med at finde retning i både

iværksætteri som forretning og livet :-)

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende :-)

Og ja absolut rigtigt, det handler jo om hvad vi mennesker selv finder mening i

tror også generelt at det især for de helt unge i dag er et problem at de sammenligner sig med alle andre..

for man ser sgu aldrig lorten bag folks successer, hvad succes så end er i sidste ende!

Tak for svar og god vind til dig!

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Ulrik mange tak for god feedback!

sikken masse gode ord at give med på vejen.

Det er nemlig ikke kun iværksætteri som i forretning jeg holder oplæg/underviser omkring, det er i lige så høj grad at iværksætte sit liv og finde personlig retning.

Men der skal jo også sælges! Der er i og for sig salg og forhandling hele livet igennem, og det tror jeg mange mennesker kan have godt af at lære af!

45 er sgu ingen alder, du skal vel give den gas til du er 95! :-D

God vind med alt dit også!

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Et rigtig godt råd som jeg giver til de iværksættere jeg snakker med '' Du kan ikke alting selv '' Det er okay at spørger andre til råds frem for at brug meget spild tid på noget andre kan hjælpe med hurtigere :) 

Med venlig hilsen
Mathias 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)