Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plug-in eller Javascript eller?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tidligere spurgt i en magento-gruppe, men uden held, så nu tillader jeg mig lige at prøve herinde også
Plug-in søges
Er der nogen der kan hjælpe med forslag til et plugin / program eller andet der virker ligesom produktvælgeren på www.skalhuset.se?
Jeg skal ikke bruge det til mobil-tilbehør, men jeg har brug for 3 x dropdown med specificeret info om biler
  1. Bilmærke (Fx Ford)
  2. Bilmodel (Fx Modeo)
  3. Årgang (fx 2007-2014 Mk4)
Når alle 3 dropdowns er valgt, så skal den besøgende videresendes til en dertilhørende URL
Findes der noget standard til dette eller skal jeg have udviklet noget?
Hilsen Morten
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej GrN.dk

Tusind tak for at du tager dig tid til at finde disse forslag frem. God karma Big Smile

Desværre så er de bare ikke tilstrækkelige til mit behov

Jeg har fundet adskillige lignende plug-ins, men fejlen ved dem alle er at de sorterer / filtrerer produkter.

Det er ikke hvad jeg har brug for.

Jeg har brug for at - ved søgning på en given bilmodel (3 kriterier skal opfyldes) - så bliver kunden videresendt til en url / underkategori.

Årsagen er at jeg har brug for at lave en introduktion til hver bilmærke / model / årgang.

Ellers tusind tak for forsøget :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Tak for tilbagemeldingen. :-)

Du kan prøve at kontakte plugin-udviklerne og høre om de kan tilpasse det givne plugin til dine behov. Det ville være mit umiddelbare bud. Alternativt kan du sikkert finde nogle gode Magentoudviklere på et af de mange freelance-børser.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen GrN.dk

Jo god ide med en videreudvikling.

Jeg har faktisk tidligere talt med en der skulle videreudvikle Amastys Product Parts Finder der minder meget om det plug-in du viste mig.

Det blev en utrolig dyr løsning, og jeg var lidt forbeholden, for i og med jeg ikke havde prøvet det af i praksis, så var jeg ikke 110% sikker på kravspecifiktionen.

Oftest så ved man jo først reelt hvad man har behov for når man har haft mulighed for at bruge det i virkeligheden....

Heldigvis fulgte jeg min mavefornemmelse og gik med en anden mere simpel løsning. Det viste sig nemlig at udviklingen der blev estimeret til 30-50K slet ikke ville være nok :/

Må jeg spørge om noget andet?

Hvis jeg skal have udviklet noget - giver det så ikke mening at gøre det java-baseret så jeg ikke er afhængig af Magento som platform?

Hilsen Morten

 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Ja, det lyder dyrt.

Spørgsmålet er om din funktion skal integreres i Magento, hvis ja, er det sandsynligvis smartest at kode som et plugin, men der skal vist en mere grundig analyse af opgaven, for at give et grundigt svar.

Hvis det ikke skal bygges i Magento, så kan man bygge det i Wordpress eller Drupal. Jeg er stor tilhænger af proof of concept i Drupal, som er et avanceret og robust CMS og PHP-framework.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

- og her gik jeg og tænkte at det da måtte være en simpel opgave.... Huh?

Jeg må til tegnebrætte.

Tak for dit indput :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da som om i går over åen efter vand, men jeg kan have misforsteået det.

Hvis det er noget i stil med hvad jeg lavede på denne side: http://mmlddo.com/DDODPS.html

Så burde jeg altså hurtigt kunne skrive et rent javascript som kan det du søger...

Mvh...

Ja jeg hedder også Morten :)

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af om der er skal være integration til Magento eller ej. Men ja, en mockup i ren javascript kan selvfølgelig bruges.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tytteboevsen:

Det lyder da som om i går over åen efter vand, men jeg kan have misforsteået det.

Hvis det er noget i stil med hvad jeg lavede på denne side: http://mmlddo.com/DDODPS.html

Så burde jeg altså hurtigt kunne skrive et rent javascript som kan det du søger...

Mvh...

Ja jeg hedder også Morten :)

Hej Morten

Jeg forstår absolut intet af det link du viser mig..... 

Men måske skal jeg præcisere lidt nærmere:

1) Det nemmeste for mig vil jo være hvis der findes et Magento-plugin der kan det jeg leder efter.

Det findes tilsyneladende IKKE, så

2) Hvis jeg selv skal have udviklet noget, så tænker jeg selv at det da helst skal være uafhængigt af Magento. Foretrækker noget java (er ikke teknisk, men ved en konkollega laver noget lignende i Java) 

Ulempen ved at lave det mangeto-baseret er med alle de nye versioner der kommer af magento OG fordelen ved Java er vel at det kan indsættes alle steder - også på ikke-magento-sider?

3) Jeg har behov for 3 dropdowns eller rullegardiner eller hvad vi nu skal kalde dem. Når den besøgende har valgt info fra alle 3 dropdowns(Fx a) ford b) Monden c) årgang 2007-2014) så føres kunden til den kategori / url jeg har lavet specifikt til den bilmodel.

Hvis du går til denne side https://www.mimsafe.com/en/model/ og vælger kassen til højre: https://www.screencast.com/t/Go38gj7wg 

Så kommer du ind til denne side, som har præcist den funktion jeg ønsker: https://www.screencast.com/t/R5oRbb02Z

Så Morten - hvis du mener du kan lave noget lignende - der er responsivt (har nemlig flest besøgende på mobil) som jeg kan pakke ind i et pænt design - til en overkommelig pris, så fang mig MEGET gerne på 60 80 80 90 eller morten@aaimport.dk :o)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)