Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af anden logo på ens produkt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg går med tanken om at starte en virksomhed, hvor jeg ønsker at sælge billeder jeg selv har taget. På billederne har jeg tænkt mig, at der skal fremgå et logo af bils mærke. Dog er jeg i tvivl, om jeg dermed bryder ophavsretsloven, ved benytte en anden virksomheds logo.

Er der nogen, som kan gøre mig klogere på dette område?

Vh

Alexander 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis bilproducentens logo er det primære i billedet, lukrerer du på bilproducentens varemærke, og det er i strid med loven, hvis du ikke har fået bilproducentens samtykke forinden.

Men du må f.eks. gerne tage et billede af en gade, hvor der holder biler i baggrunden.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Karsten.

Min tanke var, at mærket skulle fremhæves, dog uden at skulle være motivet i billedet. Ud fra dit svar lyder det til, at være et skøn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Behrend:

Tak for svar Karsten.

Min tanke var, at mærket skulle fremhæves, dog uden at skulle være motivet i billedet. Ud fra dit svar lyder det til, at være et skøn.

det er det- men hvis bilmærket kan få medhold i, at dit billede snylter på deres mærke/logo - så kommer du let i fortræd - nogen gange vil de måske bare sig værsgo - ud fra dit billede, men ordet er "snylter på" som du skal tænke over vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander

Jeg tror at du skal vende det med en advokat som er ekspert i varemærkeret. Tag nogle billeder og gennemgå dem med advokaten.

Jeg kan fortælle at når vi køber fotos til hjemmesider mv. er dette en gang imellem aktuelt. Hvis jeg for eksempel søger efter et foto med en BMW står der for eksempel under billedet:

"Editorial Use Only: This image can only be used for editorial purpose. Use of this image in advertising, commercial or for promotional purposes is prohibited unless additional clearances are secured by the licensee."

Specielt når du øsnker at sælge billederne videre skal du være 100% på det du gør er korrekt, da du ikke alene kan risikere at blive sagsøgt af ejeren af logoet men også kunder der kommer i klemme fordi de var af den opfattelse at hvis de købte billederne fra dig, så var det juridiske på plads.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Det lyder til bestemt som om, at jeg skal træde varsomt, og derudover have nogen juridisk øjne på sagen, hvis jeg vælger at gå videre med denne idé.

Tusinde tak for alle jeres gode svar.

Fortsat god aften

//Alexander

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste råd er, at du lader vær med at bruge logoer, med mindre du har fået lov.

De vil nemlig kunne lukke din forretning fra dag til dag, plus du kan risikere et større krav om kompensation, hvis de vælger at gå den vej.

Hvorfor ikke bare lave dine egne fede logoer, som du kan bruge? I stedet for f.eks en Jaguar, kan du jo lave et tigerlogo eller lignende :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)