Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb fra Aliexpress

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har fundet et produkt, som jeg gerne vil købe til min webshop. Er der nogle, der har erfaringer eller knowhow i forhold til at købe fra Aliexpress?

Jeg ved, at mit CVR nummer skal være registreret som importør, og at PostNord står for fortoldningen, således at jeg skal betale 160 kr. i gebyr, men er fortoldning ikke kun, hvis den samlede pris overstiger 1.150 kr. (inkl. fragt)?

Og hvad så når jeg har bestilt. Skal jeg ikke have en faktura til min bogføring? Jeg kan vel ikke bare bogføre og beregne moms af et varekøb ud fra bankudtog?

Sorry hvis jeg spørger "dumt". Synes bare jeg har søgt og søgt, og er kun blevet mere forvirret.
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lige lidt links
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2247477
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2247478
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2237736

Du skal betale 25 % i moms, hvis du ikke er momsregistreret
Hvis du er momsregistreret, skal du registrere dit køb i bogføringen, således at momsen kommer med både som salgsmoms og købsmoms (hvis du har fradragsretten).

Om der gælder de samme grænser på 80 kr. og 1150 kr. som for private, ved jeg ikke.
160 kr. i fortoldningsgebyr er korrekt.

Om det kan betale sig, er en helt anden snak.

Har selv købt meget (for meget) privat fra AliExpress. :) 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når varen har en værd på over 80 DKK (Excl fragt) eller er omfattet af punktafgifter skal der laves en fortoldning. Tolden vil så være 0,00 men momsen vil blive beregnet som 25 procent af varens + fragtens værdi.

Grunde de her regler, er det vigtigt at leverandørerne tydeligt på fakturaen gør opmærksom på, hvordan fragten er beregenet.

Dette kan gøres ved at angive en inco term (denne fordeler dog en masse regler og ansvarsområder) Ellers, skal der tilføjes en linie, hvor der står noget i stil med " Free of freight cahrges" eller "Freight paid by seller"  

held og lykke med Ali Baba

Tilmeldt 8. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Fra  partyartikler.dk Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle gange købt fra Aliexpress og det svinger rimelig meget, om Postnord vælger at tage dem i tolden. Som udgangspunkt må de gøre det, hvis det ligger over bagatelgrænsen på 80 kroner, men det sker ikke altid. Du skal betale moms + 160 kr til Postnord, hvis de tager den ud i tolden. Du får så en importspecifikation fra SKAT en gang om måneden, hvor de opgører momsen, så du kan skrive den på din momsafregning.

Faktura fra leverandør er straks sværere. De gider ikke altid at sende den. Jeg har haft lavet et klip fra min ordreside på Aliexpress og gemt som pdt til bogføring. Der er angivelse af varer, antal, pris og hvad du evt. har betalt i fragt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine :
det svinger rimelig meget, om Postnord vælger at tage dem i tolden
Hvis du importerer erhvervsmæssigt og tages tl regnskabskontrol vil de tage dig hvis du har fået ting hjem uden korrekt fortoldning. Det er DIT ansvar at fortolde, ikke om noget opdages eller ikke - det er standard ved kontrol af bogføring af udenlandske varer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er bange for, at import fra ikke-EU lande er for stor en mundfuld for mig i første omgang.

Jeg vil satse på at bruge leverandører i EU lande. Jeg har nogle B2B leverandører i kikkerten, og så er der altid Amazon og Ebay.

Tusind tak for alle jeres inputs. Det er fantasktisk!
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)