Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe bolig og udleje.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Min mand og jeg har længe haft planer om at investere i noget. Og har snakket om at købe og udleje boliger.
Men er der mon nogle herinde, som har prøvet det før, og kan give fif eller lidt rådgivning. Kan det overhovedet betale sig?

Vi havde tænkt at starte med at købe et hus til omkring 1 mio. Hvoraf vi ville have 500.000 selv. Min mand og hans brødre kan lave rigtig meget handy, så hvis den skal renoveres lidt, er det ingen problem.

Det er ikke noget hvor vi har tænkt at vi skulle sælge om et par år, men i hvert fald have kørende i 10-15 år, hvis det hele går godt og hvis ikke længere. Og eventuelt købe flere boliger/lejligheder.

Jeg har læst på reglerne omkring at man kan risikere at lejer aldrig flytter, og at huslejenævnet kan vælge at nedsætte huslejen. Men hvis man ikke satser lidt, vinder man intet.

Så jer der har prøvet, eller stadig udlejer. Hvordan ser det ud hos jer? Giver det lidt ekstra om måneden? Løber det hele rundt? Evt. Andre råd?

Mange tak for, at i gad at læse med.




Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Eventuelt se på Facebook under facebookgruppen Ejendomsinvestering - Den hårde kerne. Der er flere der har erfaringer de vil dele ud. 

Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan anbefale at google "bluelobster" - så kan du finde hjemmesiden med samme navn.

Casper har stor erfaring med udlejning, og man får masser af tips på hans website.
Fra Valby
Tilmeldt 8. Oct 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan vise sig at være en rigtig god investering. Har selv arbejdet for et firma, der udlejede huse og lejligheder, og de tjente styrtende med penge. Som privat er der også et fint beløb, du kan tjene om året uden at betale skat, og det er jo også en bonus. 

Hvis din mand er handy, kan I evt. også renovere boligen, som du selv skriver. Ud over fx at lave nyt køkken og modernisere boligen, så kan I også overveje, om det kan give mening at energirenovere boligen, hvis den er af ældre karakter. Det kan være med til at øge jeres investering i det lange løb. Husk, at der ydes tilskud til energirenovering, hvilket kun gør det endnu mere attraktivt. 


Held og lykke med det. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)