Jeg købte mig sidste år ind i en eksisterende virksomhed vha. et underskrevet gældsbrev. Siden er vi blevet enige om, at prisen måske ikke var den rigtige og aftalt en ny købesum. Hvordan laver man et revideret gældsbrev? Kan man blot lave et nyt og referere til at dette erstatter tidligere undereskrevne gældsbrev? Andet man skal være opmærksom på i den forbindelse? Mvh. Brian |
Det lyder som om du skal have hjælp.
Gældsbrevet først: Dækker det over et lån du har ydet med egne beskattede penge?
Var det lån givet til den virksomhed du modtog anparter i? (Ellers har der jo skulle nogle handlinger til mellem personen og denne virksomhed til)
Du fik så anparter sidste år - til en værdi som I den gang synes svarede til værdien af gælden - Disse anparter blev du vel noteret for som ejer - og dermed er den forretning vel gjort og kan ikke lige ændres, så du nu skal aflevere anparter eller have flere uden at betale for dem.
Det du har fået skal jo svare helt til gælden i værdi, ellers har du jo skattepligt af det ekstra du modtog og fik du for lidt værdi - så skulle du vel have været opmærksom på det den gang og selskabet ville jo så ikke have indfriet gælden - hvad det givet har i sit regnskab fra sidste år, samtidigt med du blev noteret i ejerregistre
Det lyder som risiko for at det måske slet ikke var selskabet der skyldte pengene og så er det jo galt, at det er selskabet der betaler dig tilbage
Gå til en revisor , da I allerede KAN have lavet rod i den sidste år
vh John Hannover