Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International bank?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg står og skal vælge ny bank. Meget af min forretning er ikke i DK, men internationalt. Dog er min virksomhed på dansk jord. Jeg kom til at tænke på om man egentlig behøves en dansk bank nu der er fine muligheder i udlandet som jeg måske hælder mere til.

Hvad skulle evt. stå i vejen for at vælge en bank som ikke er dansk?

Ha' en dejlig weekend :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke noget specielt - ud over du normalt vil skulle have den tilknyttet nemkonto systemet for dit CVR - men det kan udenlandske normale banker også (ikke de nye typer revolut og N26 dog grundet licens - så de fungerer kun for CPR freelancere i princip - men alle "normale" banker kan. Uden det kan du ikke få moms retur mm - og overholder ikke loven  Forhold omkring revolut og N26 med flere finder du lidt ned her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

Ellers ikke spor i vejen, hvis du kan finde en udenlandsk bank. Det er normalt (igen med CVR på nemKonto) svært at få en bank i et land man ikke bor i - svært og ofte også lidt dyrt - selv i forhold til DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar John,

Relevant side du har sat op med god info. Tak for input!

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom til at tænke på om det er et lovkrav at man skal have nemkonto? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er lovkrav inden første kontakt med betaling fra offentlig myndighed (ex moms)  søg selv nemkonto lovgivning  Har du aldrig behovet, så vil du jo ikke ha det at tænke på, men hvis du er et selskab, og din konto ikke er tilknyttet CVR nummeret - så er alle beløb du hæver - personlige og giver skat OG samtidigt krav om indbetaling af beløbet - så det duer slet ikke for et selskab uden CVR er tilknyttet bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Lokal-hypnose.dk Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har med min virksomhed i UK og DK, forsøgt at oprette en engelsk bank konto, men uden held. Alle de store banker i UK vil have at man som ejer eller en person i direktionen, har bopæl i UK eller som minimum befinder sig 6 mdr. i landet. Så det er ikke altid nemt, at oprette konti andre lande.

Jeg endte med at bruge min nuværende bank i DK, som jeg iøvrigt var glad for. Så anvender jeg Pay Pal til transaktioner fra UK. Så har jeg også min nemid konto samme sted.  

Til polterabend, kvindefester og firmafester er jyskcroquis.dk aktiviteten der bringer glæde, sjov og top underholdning for en hver smag.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)