Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms/skat regler for enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder og skal til at starte en enkeltmandsvirksomhed (smykke webshop) - dette indebære import af smykker fra EU lande. 

Jeg regner ikke med en omsætning for over 50.000,- og jeg er derfor lidt i tvivl om alt der har med moms og skat at gøre.

Jeg synes lidt man læser lidt forskelligt hist og pist. Så her kommer mine spørgsmål:

- Hvordan betaler jeg skat - skal jeg selvangive det på skats hjemmeside

- Skal jeg momsregistreres?

- Skal jeg oprette en anden konto el. er det fint med mit private?

- Og har i gode råd/guides/tips generelt ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyounan:

Jeg regner ikke med en omsætning for over 50.000,- og jeg er derfor lidt i tvivl om alt der har med moms og skat at gøre.

Jeg synes lidt man læser lidt forskelligt hist og pist. Så her kommer mine spørgsmål:

1

- Hvordan betaler jeg skat - skal jeg selvangive det på skats hjemmeside? 

2

- Skal jeg momsregistreres?

3

- Skal jeg oprette en anden konto el. er det fint med mit private?

4- Og har i gode råd/guides/tips generelt ?

1

Du fører regnskab - gemmer det og alle bilag 5 år og angiver dit resultat til skat i udvidet selvangivelse

Hvis du er sikker på ikke at være over 50 t på alle 12 mdr perioder, så skal du ikke momsregistreres, men kommer du over, får du moms på alt salg - selv om du ikke opkrævede det

3
uden moms KAN du bruge en privat - men regn med at 99,9% af alle banker forbyder det og det er din pligt at fortælle du bruger den til erhverv, af hvidvasklov hensyn, og ellers kan banken lukke alle dine konti så regn med JA du skal have en ny konto til en pris

4

Så længe du kun importerer fra EU behøver du ikke importregistrering -ellers er det krav. Er du momsreg skal du ikke betale moms ved dine køb i EU - ellers skal du
Husk at regne med returvarer og pas på smykker med for meget nikkel og andet skadeligt

Overvej en superletlæst bog om personlig virksomhed . inkl. PMV og enkeltmands (og I/S) til små penge - som e-bog og/eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)