Jeg er netop blevet færdig med min hjemmeside, men vil gerne lidt højere op på google. Jeg har forsøgt at få links, men kan ikke rigtigt finde ud af hvad der er gode og dårlige links. Er der nogle af jer der vil give siden et klik og give nogle bud på hvad jeg kan gøre bedre? linket vil stå under mit opslag. Tak på forhånd. Kh. Mathias |
Du bør få gjort følgende:
1. Søgeordsanalyse evt med udgangspunkt i din Adwords data og din Search Console data. Hvis ikke du allerede har installeret Google Search Console, så bør du gøre det.
2. Indholdsstrategi med udgangspunkt i din søgeordsanalyse. Du skal skabe tilstrækkelig godt nok indhold til at du kan blive fundet på dine ønskede søgeord. Desuden bør du have noget indhold du kan markedsføre. Det kan fx være guides til gør-det-selv, test af udstyr, sjove påhit, konkurrence eller noget helt andet.
3. On-Site SEO skal være på plads. Det er forholdsvis let at gøre i dag. Det helt basale som dine sidetitler, dine overskrifter og gode beskrivende meta-tekster, så du får en god klikrate i søgeresultaterne.
4. Indholdsmarkedsførings plan, det var et langt ord, men det betyder at du skal have lavet en plan for hvordan du vil markedsføre dit indhold i punkt 2. Det kan være gæsteindlæg, det kan være kommentarer i relevante facebook grupper, det kan være på forummer som Amino, det kan være blogkommentarer, pressemeddelselser osv.
Du kan google dig til hvordan man gør dette, punkt for punkt, eller du kan betale nogen for det.