Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omlægning fra pers. eget selskab til Aps

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har forsøgt at finde svar på nettet, men ærligt fatter jeg det ikke :)

Jeg har et personligt eget selskab som jeg gerne vil have omlagt til et APS. Hvis jeg vælger en skattefri overdragelse, er det så korrekt at revisor og advokat værdi ansætter virksomheden, og jeg derfor så ikke skal indskyde 50,000 kr? her og nu de vil først blive opkrævet/ fratrukket ved salg af virksomheden og eller lukning?

Vil gerne undgå at skulle betale de 50.000 kr her og nu, da jeg skal investere i ny firmabil om få måneder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse om skattefri og skattepligtig omdannelse her https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html  Hvad der er bedst for dig må du læse om i det indlæg.

Skattefri har ikke noget med kapitalen at gøre (det er 40.000 idag og ikke 50.000 kr) de skal altid findes ved overgang til ApS eller stiftelse af nyt - men findes kapitalen, så er det ligemeget om det er kontant eller værdi af aktiver, såsom bil f.eks. 

Kapital = frie midler ved omdannelsen skal være 40.000 kr som skal bekræftes af en statsaut/godkendt revisor - du kommer givet ikke med fornuft uden om, at få en revisor til at gå din økonomi igennem for at få vurderet hvad der er bedst.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)