Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved varesalg til private (globalt)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen,

Har læst en del momstråde herinde men ikke fundet noget der svarer 100% på mit spørgsmål.

Jeg er ved at lave et site der sælger varer jeg primært køber i asien til private (diverse babyprodukter hvis relevant).
Jeg vil gerne sælge globalt men hvordan fungerer det med momsen?

Indenfor EU er der en regel ikke sandt og udenfor en anden?

Lad os sige jeg sælger til UK (England) og til USA primært!

Hvordan skal jeg forholde mig til moms afregningen med salg til f.eks de 2 lande?
Og hvor stor er forskellen ved dropshipping (sendt fra f.eks kina eller USA direkte til kunden) og hvis varen sendes ud af mig?

Vil formodentligt bruge dropshipping paa nogle varetyper.

Med venlig hilsen,
Torben


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Uf-  den kunne fylde flere sider men

Private i EU:- Faktura skal være med dansk moms


Private uden for EU - Du fakturerer uden moms og angiver som salg uden moms - se her hvordan det indberettes https://skat.dk/skat.aspx?oid=2237735  flere steder - og du skal være eksportregistreret

Dropshipping hvor varen aldrig kommer til DK til kunde uden for EU: Kunden står for moms og fortoldning ved importen - du kan også skulle VAT eller selskabs registreres i hvert land 

Dropshipping hvor varen går til privat i EU - der skal dansk moms på - men du kan også skulle momsregistreres i det enkelte EU land

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John!

Det lød lidt i stil med hvordan jeg tænkte det sikkert var.

Får kigget dit link og vender måske tilbage med et opfølgningsspørgsmål senere.

Men jeg takker mange gange. Super svar. 🙏🏼

Mvh,
Torben

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

er enig med Hr Hannover ifht moms hvis du importere varerne direkte i DK og sender dem videre. 

Mht til dropshipping (3 parts logistik mellem 2 lande hvor 3 part er fra et tredje land) er det som regel en kompliceret affære og kompliceret er some ofte = dyr. 

Du kan med fordel høre hhv. UPS, Fedex og DHL om det er noget de kan klare, jeg tror det skal være af et vist omfang, før de vil involvere sig i en sådan løsning.

Du skal også være opmærksom på, at afsender i mange tilfælde vil sende sin egen faktura (fakturen mellem dig og din leverandør) med varen, hvorimod kunden skal indfortolde ifht til fakturaen mellem dig og kunden (den reelle transaktionspris plus fragt og forsikringsomkostninger). 

Hvis kunden så er i et EU land, skal du ikke afregne moms når du sælger varen (den bliver jo afregnet på fortoldningen jvf momsreglerne i Importlandet), og fortoldningen danner derved bevis for, at told og moms er betalt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)