Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket firma? Lille 2 mands firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Min gode ven og jeg har startet et lille firma, hvor vi tilbyder Teambuilding, coaching, foredrag mm.
Vi er dog ret meget i tvivl om hvilken type virksomhed vi skal oprette for at få cvr nummer.
Vi kommer ikke til at tjene voldsomt meget i starten da det kun er lidt på "hyggeniveau" til at starte med.
Vi er ikke interesseret i at skyde en masse penge i firmaet til at starte med og vil gerne have det lavet så vi ikke får blandet vores egen privatøkonomi ind i firmaet.

Hvad gør vi?

Pft 👌🙏

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej om I kan lade den ene drive enkeltmandsvirksomhed, og så lave en aftale om honorering af den anden.
Jeg fraråder I/S.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit primære spørgsmål er, hvordan I får et cvrnr, ja så kan den ene af jer få et ved at oprette en enkeltmandsvirksomhed. Så længe det bare er et hygge-projekt, ville jeg også anbefale som Wcon skriver, at I så laver en aftale om honorar. Måske skulle I begge have en emv - det afhænger lidt af omfanget og øvrige forhold. Husk, at dén med firmaet kan udgiftsføre relaterede udgifter, også før I får indtægter.

Hvis der kommer gang i den, og I begge er med, vil det efter min mening være oplagt med ApS. Her kan så diskussionen om 50/50 ejerskab starte. Her vil jeg blot indskyde en ofte glemt overvejelse, at med 50/50 er der 2, som har veto-ret. Men læs om forskellene i Johns link; dér bliver i givet klogere på tingene.

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)