Når man som ny-startet firma ønsker at udvide sin bestående kundekreds , har jeg hørt rigtig mange super gode og spændende ideer. Det spænder fra udvidelse af bestående samarbejde med eksisterende kunder og sit eget netværk, til omdeling af flyer/sponsorater til via Facebook kan købe leads og det samme via Google Adwords etc
Mit "simple" spørgsmål er :
* Hvis man ikke har et markedsførings budget på 10.000/mdl, hvordan sikres så at man bedst får value for money når man ønsker kontakt med potentielle kunder
Firmaet er erhvervrengøring, trappevask, haveservice, snedrydning og øvrig facility
Netværk virker godt. Men du skal nok ikke vælge BIF erhvervsnetværk eller Tivoli, men måske BNI.
Dog er der mange - rigtigt mange - rengøringsfirmaer i diverse netværk. Det skyldes jo, at der er så mange af jer og dermed er konkurrencen om pladserne i netværkene også meget hård.
Du bør få lavet en konverteringsoptimeret hjemmeside, en facebookside og en google my business profil, så potentielle kunder kan finde din virksomhed på nettet.
Seo, google og facebook ads kræver typisk et stort budget før det er effektivt.
Nogle har succes med sende et personligt brev med professionelt udarbejdet salgsmateriale att. beslutningstagere.
Omdeling af hjemmelavet brochure konverterer generelt meget dårligt.
Lidt inspiration: jv.dk/artikel/gråsten-firma-har-tjent-millioner-på-at-sende-breve
Prøv evt. at kontakte toptryk grafisk fra artiklen og spørg ind til hvilket materiale de har haft succes med og hvad det koster at få udarbejdet.
Ring til dem, du gerne vil have som kunder. INTET konverterer bedre.
Brug testimonials - altså gode historier fra eksisterende kunder - aktivt, når du ringer. "Vi gør rent for x-men, og du er velkommen til at ringe til mr. x selv for at høre om deres oplevelse med os."
Og gør det selv. Jeg gider måske godt snakke med ham, der står bag det hele, mens et telemarktingbureau har max. 4 sekunder til at vække min interesse.
Ring til dem, du gerne vil have som kunder. INTET konverterer bedre.
Brug testimonials - altså gode historier fra eksisterende kunder - aktivt, når du ringer. "Vi gør rent for x-men, og du er velkommen til at ringe til mr. x selv for at høre om deres oplevelse med os."
Og gør det selv. Jeg gider måske godt snakke med ham, der står bag det hele, mens et telemarktingbureau har max. 4 sekunder til at vække min interesse.
Telefonen har du - derefter koster det kun tid.
God vind.
Det er SÅ rigtigt. Jeg har held med at få størstedelen af dem, som jeg ringer til, som kunder - fordi det er indehaveren selv, der ringer og ingen er bedre til at pitche mit produkt end jeg.
Social medie markedsføring er en rigtig god mulighed for firmaer med små (eller intet) budget at få kunder på, det behøver i princippet intet at koste hvis man kan finde på indhold med blikfang og delings muligheder. Det kan samtidig også med hjælpe sikring af en solid kundebase der kan bruges igen og igen.
Google adwords kan også godt gøres billigt men med det "catch" at det kræver man forstår at analysere data og optimering af kampagner.
SEO kan også være en god langsigtet tilgang til markedsføring men kan være relativ teknisk hvis man skal gøre det selv, eller dyrt hvis man skal hyre andre til det.
Synes du skal overveje flyers i postkasser. Du kan utroligt billigt bestille flyers fra f.eks. Onlineprinters, og selv designe dem på Canva. Billig og nem løsning at teste af.
DK's BILLIGSTE lyddæmpendeplader og akustikbilleder på BoligAkustik.