Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har et hurtigt spørgsmål omkring skattefradrag på hotelophold.

Jeg har startet et ApS med en kompagnon, der driver kursus-virksomhed. Ifb. med et større kursus i december, vil vi gerne forberede materialet over en weekend, men indlogere os på et konferencehotel for at få arbejdsro og gode omgivelser (et mødelokale).

Jeg mener godt disse udgifter kan trækkes fra ifht. selskabsskat jvf.
"Rejseudgifter, der er afholdt for at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten, kan fratrækkes ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst, efter SL § 6, stk. 1, litra a."

Er aminohjernen enig?

Dbh JW
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej hotelophold - sommerhus - eller andet-for at få ro til arbejde er IKKE fradrag. Det er ikke en legitim nødvendighed - Det er det hvis I har kundebesøg eller andet der gør I skal være på rejse. men ikke at få fred og ro og derfor tage til hotel, leje sommerhus, tage til mallorca eller lystbåd, fordi tankerne arbejder bedre der. Har I konference behov og er der en række forretningsforbindelser på betalt konference, - så er der fradrag, ikke for jeres egen tankero 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er mindre skråsikker. 

Jeg ville selv overveje noget tilsvarende, hvis der var en kritisk, vigtig, hasteopgave der krævede en hel weekends indsats. Vores situation er, at vi ikke har egentlige kontorlokaler, men kun arbejder hos kunder eller på små enmands-kontorer hjemme i privatboligen. Vi lejer os derfor i forvejen ind i mødelokaler i kontorhoteller mv., når vi har behov for nogle timers koncentreret samarbejde med mulighed for at anvende whiteboards etc. 

Det problematiske er i min optik, at det lader til at I vil fratrække overnatning også, og eventuelt en lækker middag mv. 
Det kan næppe anses for nødvendigt for at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg er vel ikke uenig i hvis man har ApS fra hjemmet - og har behov for mødelokale med whiteboard - så kan man leje et sådan - ikke i Århus hvis man bor i KBH men i nærheden hvor muligt og godt, og få fradrag for selve det lokale man så benytter  -men at man ikke kan få for mad og drikke eller overnatning. Vil man bruge penge på mådelokale i fornuftig afstand fra hvor man bor, så det ikke får karakter af ferie, og kun trækker lokalet fra  ikke mad og drikke når kun ejerne deltager, da det IKKE kan ses som rejse - og ikke overnatning - så er jeg med

Der er flere afgørelser som jeg husker, mod f.eks sommerhus lejet for at få fred for skrigende unger og gøre noget færdigt, som er forkastet - men skal to mødes og de vil betale mødelokale, så tror jeg også den er helt OK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
OK, tusind tak for input!

Uanset om skat/moms kan trækkes fra eller ej, må firmaet (APS) betale for ophold og forplejning? Firmaer sender vel ofte deres ansatte på "retreats", "teambuilding", etc., med betalt ophold og forplejning.

Dbh og tak JW
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der gælder andre regler for ansatte end for ejere - uagtet at ejerne af et ApS også kan være ansatte i samme ApS. Det er beskrevet i utallige indlæg, også her på Amino

Der er ikke fradrag i ApS, og det vil i givet fald være personligt skattepligtigt. Det svarer til at det skal betales af private, beskattede penge, så det er sådan man skal gøre. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jowa:
OK, tusind tak for input!

Uanset om skat/moms kan trækkes fra eller ej, må firmaet (APS) betale for ophold og forplejning? Firmaer sender vel ofte deres ansatte på "retreats", "teambuilding", etc., med betalt ophold og forplejning.

Dbh og tak JW

selv det kan skam udløse skat for den ansatte, men du/I er ejere og kan ikke gøre som ma kan for ansatte - I vil få personlig skat af det og mulig bod. Det gælder også julefrokost, julegaver og andre personalegoder, så kan gives til ansatte men som ejere alene ikke kan tage. Betalder firmaet den slags til ejer skal det indberettes som løn med fuld skat med det samme

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)