Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellige Branchekoder, Hvad må jeg?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere 

Jeg håber at der er nogen kloge hoveder, der kan råde mig eller gøre mig opmærksom på steder, hvor jeg kan finde relevante informationer. På forhånd tak!

Min situation:

Jeg har oprettet en Personligt ejet Mindre Virksomhed. Jeg har registreret fire forskellige branchekoder:

Primær: Anden undervisning(coaching og terapi)

Sekundær: Kunstnerisk skaben, Public relations og kommunikation, Computerprogrammering.

Jeg har indtjening i forbindelse med udvikling af hjemmesider, facebook marketing, samt kundekontakt. jeg har udgifter i forbindelse med uddannelse til psykoterapeut - primært udgifter til kørsel, men også kost og logi, samt betaling af uddannelse. 

Mine spørgsmål: 

Kan/må jeg udbetale kørepenge i forbindelse med min uddannelse, når indtægterne stammer fra en anden branchekode? Jeg er af den forståelse at jeg skal kunne redegøre for hvordan en uddannelse til psykoterapeut støtter eller sikrer min nuværende indtægt?

Kan/må jeg udbetale kørepenge, og egentlig bare skabe et underskud i virksomheden? Altså, lad os sige jeg udbetaler 50.000 i kørepenge i forbindelse med uddannelse, men jeg har ingen indtægter i forbindelse med uddannelsen(endnu). Jeg skaber så et underskud, som jeg kan bruge som skattefradrag i min personlige indkomst?

Ok, Wall of text! Håber det er klart. Links, råd og erfaringer med lignende situationer er meget velkomen,

/Peter J 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke få skattefradrag for dine udgifter til din uddannelse som psykoterapeut.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2083495 

Citat:

Et kursus må heller ikke have karakter af videreuddannelse. I så fald kan udgiften ikke fratrækkes, fordi den vedrører virksomhedens indkomstgrundlag eller etablering af et nyt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)