Jeg står overfor at skulle købe en varevogn som udelukkende skal bruges til erhvervskørsel, og i den forbindelse har jeg behov for at låne penge. Bilen koster 100.000 + moms, altså 125.000 i alt. Min firma er en enkeltmandsvirksomhed, og derfor går min udfordring på at jeg er i tvivl omkring momsen, Kan jeg låne de 125.000 og dermed finansiere bilen som privatperson, og så efterfølgende registrere bilen til firma-brug, og trække momsen retur? Et alternativ ville være at låne 100.000 og lægge de 25.000 i moms selv - som jo så kommer retur på et tidspunkt. Men jeg vil gerne have hvis løsningen med de 125.000 kunne lade sig gøre. |
Går ud fra vi taler gulpladebil da du ellers skal bruge VSO og vil få skat af fri bil.
I enkeltmands kan du jo skyde alle de penge ind du vil, det er helt ligemeget hvor pengene kommer fra, så du kan sagtens bare bruge private penge og bogføre med moms i selskabet
Overvej papegøjeplade bil købt privat dog, hvis du skal bruge den privat https://johnhannover.blogspot.com/2015/06/papegojeplader.html
vh John H