Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(Revisor-)spørgsmål om bil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg står overfor at skulle købe en varevogn som udelukkende skal bruges til erhvervskørsel, og i den forbindelse har jeg behov for at låne penge.

Bilen koster 100.000 + moms, altså 125.000 i alt.

Min firma er en enkeltmandsvirksomhed, og derfor går min udfordring på at jeg er i tvivl omkring momsen,

Kan jeg låne de 125.000 og dermed finansiere bilen som privatperson, og så efterfølgende registrere bilen til firma-brug, og trække momsen retur?

Et alternativ ville være at låne 100.000 og lægge de 25.000 i moms selv - som jo så kommer retur på et tidspunkt.

Men jeg vil gerne have hvis løsningen med de 125.000 kunne lade sig gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28

Går ud fra vi taler gulpladebil da du ellers skal bruge VSO og vil få skat af fri bil.

I enkeltmands kan du jo skyde alle de penge ind du vil, det er helt ligemeget hvor pengene kommer fra, så du kan sagtens bare bruge private penge  og bogføre med moms i selskabet

Overvej papegøjeplade bil købt privat dog, hvis du skal bruge den privat https://johnhannover.blogspot.com/2015/06/papegojeplader.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 19
Skrevet kl. 19:39

Hej John, og tak for svar :)

Ja, det er gulpladebil til rent erhverv - ingen privat kørsel overhovedet.

Så det vil sige at jeg godt kan låne pengene gennem et finansieringsselskab for eksempel, og så afregner de direkte med bilforhandleren?

Hvordan får jeg så "overført" bilen til min enkeltmandsvirksomhed? Den skal vel være ejet i firmaet og ikke af mig, før jeg kan løfte momsen af noget som helst?

Beklager min uvidenhed, men det er derfor jeg er her :)

Tilmeldt 23. Oct 19
Skrevet kl. 19:41

Jeg ved godt at firmaet = mig, når vi taler enkeltmandsvirksomhed, men jeg er stadig i tvivl om det er mit firmanavn der skal stå som ejer, og mig som bruger af bilen, eller hvordan det skal gøres.

Måske skal jeg kaste et snøre ud efter en revisor :D

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)