Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontorfællesskab - Hvad lægger du vægt på

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er ved at overveje at investere i en ejendom beliggende i udkanten af Nørresundby.

Der er busforbindelse lige til døren, 200 meter til motorvejen og gode parkeringsforhold.


Men jeg kan ligesom fornemme trenden når jeg ser andre kontorfællesskaber er at de ligger centralt placeret i byerne.

Så jeg ville gerne høre hvad du ville ligge vægt på, når du skulle finde et godt sted at arbejde ud fra.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig er det helt afgørende at det ligger tæt på, men det er fordi jeg har nogle problemer med træthed efter en ulykke. Jeg går normalt ned på den lokale arbejdscafe når jeg skal arbejde koncentreret. 

Noget andet, og måske lige vigtigt, er den faglige sparring. Skal jeg betale for at komme ud af lejligheden, må der meget gerne være andre jeg kan snakke med, fagligt eller bare small talk. Derfor vælger jeg efter kontorfællesskabets stil og fravælger de rene konforfællesskaber og tilvælger dem der bevidst går efter det sociale miljø og den type virksomhed jeg er (fx mange freelancere og kreative).

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hej

Jeg er faktisk igang med at finde et kontofællesskab så tænker jeg må være din målgruppe omend jeg er fra djævleøen ;)

For mig er det vigtigt de har en model til liden brug. altså at man for et beskedent beløb - måske 600 - kan komme 5 gange om måneden. Grundet min situation har jeg kun en dag om ugen til mit projekt og synes det er for meget at give 1500 for en kontorplads hvis jeg kun bruger den en gang om ugen. Alternativt kan du gøre så man kan betale for en dag ad gangen.

Dernæst er det meget væsentligt om der er inkluderet noget sparring. Jeg undersøger muligheden for at starte selskab og har virkelig brug for noget sparring omkring faldgruber. Det være sig virksomhedsformer, faglig sparring hvis det kan lade sig gøre samt det juridiske. Måske i kan anbefale et fagforbund for selvstændige og iværksættere.

Jeg mener selv jeg har fundet noget rigtigt godt, med sparring og kun 15 min fra hvor jeg bor. Det var sparringen der gjorde udslaget. ville gerne have kørt en halv time for den. Det eneste er at det er lidt dyrt og de ikke har den model med 5 dage om måneden. Jeg har skrevet til dem for at se om vi kan finde en løsning.

For at opsummere:

Lav en løsning for folk der bruger det sjældent - som i en dag om ugen.

Sørg for at have noget sparring.

Mvh

Morten

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du kan læse er der vidt forskellige udgangspunkter. 

Jeg har i årevis søgt et udviklings/produktionsfællesskab hvor mekatroniske virksomheder på "djævleøen" kan deles om ressourcer og med fælles adgang til industriel mekanisk bearbejdning, elektronik, software... med egne samle, showroom, test områder og kontorer. En videns/produktionshub til at komme hurtigt fra ide til 0-serie.

Der findes simpelthen ikke steder på Sjælland hvor små virksomheder til fysiske produkter (maskiner/robotter/apparater) fødes. 

Det jeg mener der er vigtigst for dig er at beslutte hvad det er for virksomheder du vil være noget for. Min virksomhed ligger et af de eneste steder hvor vi kan kombinere et kontorhotel med et laget/produktionslokale, men det trækker ned at der ingen andre virksomheder er som er relevante for hvad vi laver.

IT support synes jeg ville være en god ting at have med, men markedet er vel billigt med få faciliteter eller dyrere med eks. services. Der er masser af fællesskaber for kontor type virksomheder og det var måske værd at tænke på at lave noget der var mere specielt, men der tænker jeg at Aalborg ville være mere egnet end Nørresundby.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)