Hej Jeg har de sidste 6 måneder betalt 2000 kr. pr måned for 5 links om måneden. Min webshop er forholdsvis ny; der sælges legetøj og udstyr til baby, så jeg tænkte, at for samme beløb kunne jeg finde nogle mikro bloggere, som kunne have lyst til at poste et indlæg med 3-4 valgte søgeord, 1 link til min shop samt 1 link til produktkategorien for de omtalte produkter samt et post på insta og omtale i story. Jeg synes, at det har været et stort arbejde at finde små gode bloggere, men et spændende stykke arbejde. Jeg er dog nu i tvivl om værdien i de links jeg får. Jeg har tjekket konkurrenters link med openprofilerorg og synes, at min ide til links virker ganske ok - men gør den nu også det? Jeg vil kunne få 3-4 links pr måned for samme beløb, som jeg betalte for links til et bureau - og tænker, at jeg her udover links også får omtale af shop samt produkter. Hvad tænker ? |
Kan det virkelig være rigtigt, at jeg selv kan finde ud af at vælge links?
- 1
Du kan tjekke authority og spamscore med Ahref Det gør jeg ihvertfald, når jeg laver SEO. |
Det lyder som en rigtig fornuftig tilgang til linkbuilding, som alternativ til det du gør nu. |
Tjaeh det er bare imod Google's guidelines at betale sig fra at få links/købe links... https://www.amino.dk/blogs/mikkeldemib/archive/2010/09/23/kunsten-at-r-248-ve-en-bank.aspx |
Det kan man ikke rigtigt svare på uden at vide mere om de bloggere. Jeg arbejder selv med både virksomhedsblogging og linkbuilding. Du er velkommen til at få et kvarters gratis rådgivning per telefon. Du kan også downloade min miniguide, som forklarer, hvordan du aflæser værdien af links, og hvordan du kommer i gang med at linkbuilde eller finder en, der kan hjælpe. Du kan downloade guide her. |
|
DK's BILLIGSTE lyddæmpendeplader og akustikbilleder på BoligAkustik.