Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man finde en bestyrer af et dødsbo?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er det muligt at finde ud af hvem der bestyrer et dødsbo? Det er ikke med henblik på hverken gæld eller at jeg mener jeg skal arve noget. Slet ikke. 

Tværtimod kunne jeg være interesseret i at købe den ejendom afdøde har boet i. En mindre landbrugsejendom, med 25 ha jord til, som jeg godt kunne være interesseret i at kigge nærmere på. Langt fra sikkert jeg har råd (banker osv giver lov), men tænker at hvis man går direkte til sælgerne (arvingerne) så kunne det måske blive billigere uden om mæglere osv. 

Men synes ikke jeg kan finde nogle oplysninger. Afdøde havde også CVR nr i forbindelse med det lille hobby landbrug. Som nu naturligt bare står som ophørt. 

Eller er der ikke så meget at gøre i den forbindelse. Tænker ikke man skal henvende sig til skifteretten, da jeg jo ikke er arving eller har gæld til gode eller andet. 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm ja, der er måske forskel på hvornår ting bliver lagt op. Kan ikke finde noget på pågældende endnu. Men jeg må holde øje den næste tid :) Men tak

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:

Hm ja, der er måske forskel på hvornår ting bliver lagt op. Kan ikke finde noget på pågældende endnu. Men jeg må holde øje den næste tid :) Men tak

Jeg havde et pantebrev, der skulle annulleres og det skulle kundgøres i Statstidende. Advokatfuldmægtigen, der hjalp mig med dette, oplyste at Statstidende kun udkommer hvert kvartal og der er en deadline nogle uger før. Det vil sige, at er dødsfaldet sket i slutningen af september, så kan du først læse det i Statstidende i slutningen af januar, når det offentliggøres. (som jeg har forstået det)

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Jeg havde et pantebrev, der skulle annulleres og det skulle kundgøres i Statstidende. Advokatfuldmægtigen, der hjalp mig med dette, oplyste at Statstidende kun udkommer hvert kvartal og der er en deadline nogle uger før. Det vil sige, at er dødsfaldet sket i slutningen af september, så kan du først læse det i Statstidende i slutningen af januar, når det offentliggøres. (som jeg har forstået det)

Statstidende har været digital siden 2005 og udgives dagligt - undtagen helligdage, søndage, mandage og dagen efter 2. juledag, 2. påskedag og 2. pinsedag.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

Flemming:
Jeg havde et pantebrev, der skulle annulleres og det skulle kundgøres i Statstidende. Advokatfuldmægtigen, der hjalp mig med dette, oplyste at Statstidende kun udkommer hvert kvartal og der er en deadline nogle uger før. Det vil sige, at er dødsfaldet sket i slutningen af september, så kan du først læse det i Statstidende i slutningen af januar, når det offentliggøres. (som jeg har forstået det)

Statstidende har været digital siden 2005 og udgives dagligt - undtagen helligdage, søndage, mandage og dagen efter 2. juledag, 2. påskedag og 2. pinsedag.

Modtaget!

Angående den info som jeg modtog - kan det tænkes at der er en print-version, der kun udkommer 4 gange årligt i givet fald? Ellers giver beskeden fra advokatfuldmægtigen jo slet ingen mening.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget med at et pantebrev tidligst kan annulleres ved dom 3 måneder efter det har været annonceret i statstidende.

Så det kan være frister ved domstolene juristen har omtalt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)