Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at starte eget tøj-brand - Hjælp til start!

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Tak for svaret med en lille smule håb! Er slet ikke i tvivl om, at det ikke bliver en dans på roser.
Men jeg synes selv jeg er meget kreativ anlagt og står i en tøj butik til daglig, så jeg omgåes mode og markedsføring på daglig basis :-)
Min plan med det hele er egentlig bare, at starte meget småt, måske få lavet nogle t-shirts, som jeg evt i starten bare kan sælge til min venner og omgangskreds. Men hvordan finder man en producent/leverandør og generelt bare det netværk man skal bruge for at så småt at komme igang? Og hvordan ved man om det er den ønsket kvalitet man søger?

Håber du kan hjælpe, på forhånd tak :-)

Mvh Max

Fra Ribe
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pia, tak for svaret :-)

Det lyder super spændende, jeg skal nok sørge for at få tjekket dit link ud, lidt senere, når jeg lidt mere tid :-)

Fra Ribe
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin, tusind tak for det optimistiske svar!
Den skal jeg helt sikkert nok lige få set :-)

Ved det er en svær branche, men intet er umuligt og tænker aldrig man kommer videre, hvis man har en ør at tage chancer :-)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Som alle siger er dette mode noget i svær hund at binde men når det er sagt kan jeg fortælle dig at vi som trykkeri også har genbestillinger fra unge tøjdesigner som jo nok har solgt da det ellers ikke ville give mening at bestille flere. 

Jeg vil heller end gerne hjælpe dig med at komme igang også selv om det bare er gratis rådgivning du ønsker. Jeg har selv prøvet at lave et tøj mærke og kom ud over Danmarks grænser med dette og det er den dag i dag stadig en god forretning. :) 

Thomas tr@tex-tryk.dk https://tex-tryk.dk/beklaedning/t-shirts/

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Ribe
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy, tak for det motiverende svar :-)
Ingen tivl om det er svært at starte noget op i denne branche, men din datter er jo et glimrende eksempel på at det kan lade sig gøre og at man nogen gange bare bliver nød til at springe ud i det og tage en chance!

Fra Ribe
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen :-)

Tak for de gode råd, de er meget behjælpelige, da det du skriver, rammer meget godt hvad jeg har haft i tankerne :)

De producenter du har kontakt til, hvad er deres minimum antal stk. som de er villige til at producere pr. design?

Her er mit nr (22480061), hvis det er nemmer at skrive dms 

mvh Max

Fra Ribe
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Super fedt at høre, at det godt kan lade sig gøre. Når det er sagt, er jeg slet heller ikke i tvivl om, at der skal lægges kræfter i, hvis det skal blive til noget. Tak for linket, skal nok få det tjekket ud og tak for støtten :-)


mvh Max

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Max Barnes:
men din datter er jo et glimrende eksempel på at det kan lade sig gøre og at man nogen gange bare bliver nød til at springe ud i det og tage en chance!

Inden du skamrøser jimmy alt for meget bør du nok læse både mit og johns svar til ham.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Max Barnes:
Men jeg synes selv jeg er meget kreativ anlagt og står i en tøj butik til daglig, så jeg omgåes mode og markedsføring på daglig basis :-)

Er ked af at sige det, men hvad du selv mener kan ikke bruge til ret meget,  det eneste der tæller er om andre (ikke dine venner og familie) synes dit design er fedt og er villig til at købe det.  Bare fordi du står i en tøjbutik, er det ikke ensbetydende med at du har erfaring med  salg og markedsføring i et meget presset B2B marked

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Max

Det første du skal få etableret er, hvilket slags tøj-brand du gerne vil få startet. Jeg læste en ekspert på området, som fortalte at costume tøj/ting er noget som små virksomheder virkelig kan tjene penge på, da tøjbranchen er yderst hård mod ny indkommere. Det kunne f.eks. være at folk sender et billede af deres hund med deres bestilling, som du så får sat på en t-shirt. (Det er selvfølgelig set før, men med rigtig markedsføring, så kan du snildt slå igennem!) (Men være obs. du skal bruge mange penge på markedsføringen)

Du kan også slå dig ud i en mere exclusive tøj-brand stil. Her laver du just et få antal t-shirts, hoodies, you name it, som du så markedsfører igennem forskellige instagram grupper (Det virker perfekt!). Der findes utallige instagram grupper som har med fashion at gøre. Folk elsker exclusivity, især følgerene af disse grupper. Fx thefashionbruh, pauseonline osv.


Personligt, så vil jeg gå costume vejen, da folk bedre kan relatere til dette. Men så skal du bare få anskaffet dig en masse udstyr, så du kan printe dit tøj derhjemme i kælderen. (Lad være med at indblande en tredje partner, som printer tøjet for dig. Gør det selv - det er ikke svært, når du får teknikken på plads.) Derfor skal du også lige købe 50-100 t-shirt, som du lige kan øve dig på, inden du går ud i offentligheden og begynder at markedsføre dit produkt. 

Venlig hilsen
Emil

Skriv til mig, hvis du har lyst til at have en lille hjælpemakker her til startenSmile


Side 3 ud af 5 (46 indlæg)