Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville i gøre det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi gik for nyligt i luften med vores webportal, og i den forbindelse har vi brug for lidt vejledning ifm. salg og selve approachet til det. Hvis i lancerede en ny webportal - eller lign., som huser både private brugere og virksomheder, hvordan ville i gribe det an? Smøge ærmerne op og ringe rundt til virksomhederne og prøve at få dem? Vil i lægge mest vægt på SEO, markedsføring osv. og håbe på at kunderne kommer til jer? Hyre en sælger og prøve at lave salg den vej? Eller alt det ovennævnte?

Mere info om vores setup:

Vi har som sagt to bruger typer på vores portal: 1. private: Som privat person kan du oprette en bruger, og søge jobs og mm. 2. virksomheder: Som virksomhed, kan du oprette jobs (jobannoncer) ved at købe forskellige stillingsannonce pakker. Dvs. vi afhænger af at virksomhederne opretter jobs før private kan søge og den vej skabe værdi for alle parter.

Vi håber at der er nogle venlige sjæle derude som vil dele lidt af erfaring ift. hvad der virker osv. Vi har som sagt lige lanceret, så alt hjælp er meget værdsat. Tak :)

/Dado

Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone?

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dado,

Det er nok svært at få markedsført uden direkte kontakt til de første kunder, eller uden at smide en del penge efter det. Da der efterhånden findes flere sider der tillader det samme, bliver det nok svært at få virksomheder til at oprette sig hos jer, gennem en annonce.

Havde jeg set en annonce for en portal der tilbød jobopslag i stil med Jobindex eller SimplyJob, endt med at trykke ind på den og så set at der kun var 2-3 andre opslag, havde jeg nok ikke taget tiden til at oprette eget opslag. Specielt ikke hvis alle opslag koster penge at oprette.

Det sværeste er at få det i gang til at starte med, og uden at vide mere om firmaet kan jeg ikke se noget unikt ved det. Hvis der ikke i forvejen er en gratis mulighed, ville jeg stærkt overveje at lade de første virksomheder oprette sig gratis, så i kunne få nogen opslag op på siden.

Hvis i har en god nok vinkel, der gør jer interessante for virksomheder, kan der dog sagtens også være mulighed for at få det solgt gennem online markedsføring. Jeg ved ikke hvordan i skiller jer ud, eller hvad i prøver at sælge jer på.

Uanset om i vælger selv at gå ud og få fat på de første kunder selv eller ej, er det en god idé tænke marketing med fra starten. Lav så småt forbedringer til jeres SEO, kom ud på de socialer medier osv, men lad være med som du nævner bare at håbe kunderne så kommer til jer. Den slags ting tager tid, og vil uden tvivl skulle bruges længere nede af vejen såfremt i bliver ved.

Det kommer til at skulle løbes i gang. Forhåbentlig har i noget unikt ved jeres side som gør jer bedre end jeres konkurrenter.

Held og lykke med det.

Mvh

Emil Gustavsen
Adm. direktør hos Egus
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)