Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grossist beder om kopi at reg. bevis og kørekort med CPR nummer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har sendt en ansøgning til en dansk grossist, og de forlanger kopi af reg.bevis og kopi af kørekort eller andet med CPR nummer.

Dette er aldrig noget vi har oplevet før.

Er der noget vi skal være bekymret for?

Vi er et APS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

det er i alle fald usædvanligt. Ikke så meget reg bevis - specielt udlændinge gør det og det sker der ikke noget ved, alle kan i princip hente det mod betaling i cvr.dk 

Kørekort med CPR for at vise du så ER ejeren må være noget med tegningsret men er da usædvanligt. Er det et reelt firma, er det jo ikke et stort problem som sådan, CPR giver man jo ved alle ansættelser og så meget andet. 

Grossisten kan vel forklare formålet - men ER det et stort velrenommeret firma, så er risiko ved de to ting ret begrænset vil jeg sige - sat op mod risiko for måske ellers ikke at kunne handle med denne måske attraktive grossist som nyt firma

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svaret.

Vi sender dem dokumentation, det er en stor virksomhed.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kørekort med CPR for at vise du så ER ejeren må være noget med tegningsret men er da usædvanligt

CPR NR. er jo ikke registreret i CVR.DK. Her er ejerforholdet registreret med navn og klik herpå, er det muligt at se adresse osv.

Skal de have noget, som John mener, så vil jeg duse CPR.NR ud.

Der skal være en MEGET god forklaring med det krav. Ikke et jeg kan få øje på.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet at få en forklaring, men det er umuligt.

De er meget store på markedet og kan nok gøre som de lyster.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Har prøvet at få en forklaring, men det er umuligt.

Det burde du da have krav på, ligesom at få oplyst hvad oplysningerne bruges til. Er det kun dokumentation for at du er den du er, burde det være nok at tage forbi dem og fremvise oplysningerne.

Gad vide om de overhoved må indsamle de oplysninger iht. GDPR lovgivningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

GDPR er for privatpersoner ikke mellem firmaer - om så CPR nummer her er firma - nej - så det er nok tvivlsomt om de må - uden at de naturligvis kan begrunde det som vigtigt for handelssamarbejdet, og så må de jo, så længe de opbevarer efter reglerne. De skal dog have et reelt formål.

Tror stadigt det er lidt valg - når det nu er et stort velrenomeret firma, at få dem som grossist på de vilkår, eller stritte mod. Svært at se stor risiko i stort firma som jeg har CPR på alle ansatte også - men underligt krav er jeg enig i. Blot tror jeg altså, det er følg med eller drop at få dem som grossist 

(kunne det være alkohol  kunne det være at CVR viser ejer men ejer kan jo være 16 år? - men så kunne de jo bede om direktør som så er over 18 - svært at gætte)

Man kan da godt spørge om det er nok at komme forbi og vise - men hvad det gør for stor forskel, har jeg ikke helt let ved at se. Afhænger af hvor gerne man vil den grossist - og at det er stort og velrenomeret, som næppe svindler med oplysingerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)