Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for mad på midlertidig arbejdsplads i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg driver en nystartet enkeltmandsvirksomhed. Jeg arbejder med foto- og videoproduktion.

Jeg er ofte ude på opgaver som tager hele dagen (men under 24 timer). Dette er både i hjembyen, men sommetider også udenbys.

Kan jeg købe en frokost, en cola og eventuelt en portion aftensmad og trække det fra, når jeg er ude på jobs?

Hvad hvis jeg kun er afsted i 2 timer? 

I så fald, hvilken konto bør jeg skrive det på? Jeg bruger Billy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej som ejer af enkeltmands  - eller selskab  - kan du ikke få din frokost og / eller aftensmad betale med skatterabat - og dermed ikke bogføre med under 24 timers rejse eller andre specielle forhold
det er i øvrigt helt som for ansatte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for svar.

Kan jeg heller ikke trække det fra når det spises ude på et job og ikke tages med hjem? Eller eventuelt hvis et job trækker ud?

Eller er alt fortæring en privatudgift uden undtagelser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Gråzone - som udgangspunkt skal du betale din egen mad som alle andre  også når job trækker ud  Find andet at fokusere på vil være mit råd

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper5631:

Hej,

Jeg driver en nystartet enkeltmandsvirksomhed. Jeg arbejder med foto- og videoproduktion.

Jeg er ofte ude på opgaver som tager hele dagen (men under 24 timer). Dette er både i hjembyen, men sommetider også udenbys.

Kan jeg købe en frokost, en cola og eventuelt en portion aftensmad og trække det fra, når jeg er ude på jobs?

Jeg trækker det kun fra, når jeg decideret er på rejse, fx en dag hvor jeg er hjemmefra i 18 timer og har kørt 500 km. 

Jeg trækker det aldrig fra når jeg er på opgaver hvor jeg bare kan have mad med hjemmefra uden problemer. 

Kasper5631:

Hvad hvis jeg kun er afsted i 2 timer? 

Et lidt direkte/frækt spørgsmål fra mig til dig: Hvad synes du selv?

En almindelig ansat i en virksomhed kan ikke spise gratis, eller trække sin mad fra nogen steder, selv om vedkommende er afsted på almindeligt job 8-9 timer + transport. Hvorfor skulle det så være tilladt at trække det fra som en driftsomkostning - og uden beskatning af det personlige gode - bare fordi man er selvstændig?

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at der ikke er så meget at gøre - selvom det lyder underligt i mine ører. 
Ens hverdag bliver jo væsentligt dyrere, når man er nødt til at købe en sandwich på tanken, fremfor at smøre en rugbrødsmad.

Og angående de to timer, så vil det da være oplagt at man kunne købe en flaske vand eller en kold cola, hvis man har løbet rundt med tunge kameraer i 35 graders varme. Det er jo ikke en situation man ville stå i normalt.

Men regler er regler, og dem må jeg hellere følge :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper5631:

Det lyder til at der ikke er så meget at gøre - selvom det lyder underligt i mine ører. 
Ens hverdag bliver jo væsentligt dyrere, når man er nødt til at købe en sandwich på tanken, fremfor at smøre en rugbrødsmad.

Og angående de to timer, så vil det da være oplagt at man kunne købe en flaske vand eller en kold cola, hvis man har løbet rundt med tunge kameraer i 35 graders varme. Det er jo ikke en situation man ville stå i normalt.

Men regler er regler, og dem må jeg hellere følge :) 

du må da gerne have rugbrødsmad med og du må også have vand og alt det cola mm du vil med hjemmefra i en køletaske som ejer. Folk der sidder på et varmt kontor fra 8-16 må jo heller ikke bare få gratis frokost. Asfaltarbejdere heller ikke.  Ejer har så tilmed vanskeligere når denne er alene, da alt der ligner personalegoder er no-go

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)