Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hey folkens. Jeg har sku brug for et råd...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,
Jeg håber virkelig en herinde kan smide os i en retning. Jeg vil være super taknemlig hvis du vil tage dig tid og læse min tråd.

Før en kort baggrunds historie, vil jeg fortælle at det handler om at min kæreste skal gøre sig selvstændig med et arbejde hun kan udføre i hjemmet. Vi mangler begge indsigt i hvad, og håber en herinde kender lidt mere til brancherne end os.

I meget kort.
Min dejlige kæreste som er Hollandsk statsborger. Er flyttet til Danmark for at bo med mig. Vi har boet sammen i snart 2 år.
Desværre kæmper hun med en kronisk smerte sygdom, som gør at skulle holde et almindeligt arbejde utrolig svært. Så svært at jeg næsten hellere vil have hende hjemme gående og vi lever på en løn. Frem for at “tvinge” hende på job, og leve med alt det stress sygdommen medfører.

Så længe hun ikke er dansk statsborger, så er der ikke meget støtte at hente fra staten. Og fair nok med det. Derfor søger vi en udvej hvor hun kan arbejde hjemmefra.

Jeg søger råd om både branche og mulig uddannelse som ville kunne dette muligt. Hun er dygtig med en computer. Hun har flere hjemmesider på sit CV. Dog er det på hobby plan. Hun er dygtig til at skrive. I hendes unge dage havde hun en blok med over 16k følgere. Og blev endda nævnt i et magasin. Dette er før blogging var kendt som det er idag. Så et eller andet talent har hun.

Vi er åbne for alle ideer. Lave hjemmesider, en webshop. Eller noget helt tredje. Et drømme scenarie ville være at hun ville med tiden kunne have en fast indtjening på måske 200k om året.

Vi søger bare en ide som er realistisk. Hvor det ikke er 1 ud af xxx som klare den. Men at hvis man gør sit bedste og er service minded, ville man kunne opnå målet.

Hendes kontrakt på hendes arbejde ophører om 2 måneder, så ville det være muligt at arbejde hårdt efter det. Evt tage en uddannelse.

Beklager den lange tekst. Jeg syntes ikke jeg kunne presse den kortere. Hav en god aften!
/alext89

Tilmeldt 8. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Fra  partyartikler.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Blogverdenen er ikke så nem at komme ind i, medmindre man er tålmodig og har noget, andre ikke har.
Men når det så er sagt, er det da en mulighed.
Hvad med en blog om at være flyttet til Danmark - om danskere? Med et humoristisk tvist?
Alternativt en youtubekanal? Det fungerer for andre, kan jeg se (jeg følger med :-) )
Hvis I kender nogle der er 12-15 år, så undersøg hvad de ser på youtube. Der kan godt være gode penge i det, hvis man lægger en del arbejde i det.
Jeg ved, det tager tid at opbygge en indtjening, men man kan jo altid supplere med et rengøringsjob til at starte med

/Stine
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne hun hjælpe danske virksomheder med at drive forretning i Holland?

Hvis hun er god til at skrive og har flair for teknik/hjemmesider, så kan hun måske stå for oversættelse, marketing, online annoncering, website, support mm. Det kunne man uden officiel/specifik uddannelse godt starte en forretning op omkring.

Det kan være på konsulent-niveau, hvor antallet af timer selv kan vælges og planlægges i forhold til sygdom. Desuden kan (med tiden) en fornuftig timeløn måske gøre, at man ikke behøver arbejde så meget for at lave 200k om året.

Håber denne idé kan bruges. Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)