Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde Grønland

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.
Vi driver et konsulentbureau hvor vi leverer pædagogiske indsatser/projekter. Vi overvejer at forsøge at skabe et samarbejde med Grønlandske kommuner, og levere pædagogiske ydelser, hvor vi eksempelvis flytter en grønlandsk ung væk fra nærmiljøet og til Danmark i en periode. Det kan eksempelvis være som afrusning i et sommerhusprojet.
Spørgsmålet er, om det svarer til at samarbejde med en kommune i Danmark, eller er der nogle forhindringer/barrierer ved denne model?

Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.
Er der ingen som har indsigt i mit spørgsmål?
God weekend.
Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

X-sport:
Spørgsmålet er, om det svarer til at samarbejde med en kommune i Danmark, eller er der nogle forhindringer/barrierer ved denne model?
lidt vildt du tror vi ved det men nej - Grønland er hverken en kommune eller en region i Danmark og der er derfor helt andre betingelser 

Udenrigsministeriet - socialministeriet m.fl har samarbejde om div hjælpeprojekter - Overvej at kontakte http://ghsdk.dk/dk/rep/index.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sikkert ikke bruge min moralisering til noget, men jeg vil mene at I gør både det grønlandske hjemmestyre og den respektive unge udsatte en bjørnetjeneste med dette projekt. Drømmen om selvstændighed lever i bedste velgående og selvom de pt. ikke helt selv magter opgaven, så er der ingen tvivl om at enhver dansk "indsats" ses som utidig indblanding og herrefolksmentalitet. Hjemmestyret er i forvejen spændt hårdt for på sundhedsområdet, hvor forbruget af vikarer dræner kassen. Det vil jo koste en formue at flytte en ung udsat til Danmark mhp. mandsopdækning i et sommerhus. Og hvis der er tale om afrusning kan det blive nødvendigt med abstinensbehandling med medicin. Har I selv de kompetencer eller skal I købe jer til dem vha. en lægekonsulent? Grønlændere er naturfolk. De får det ikke godt af at blive begrænset eller skærmet i længere tid. Der går mange grønlændere rundt i København som kom håbefulde herned, men endte som sølle eksistenser på Mændenes hjem, Kofoed skole, psykiatiske afdelinger, Vester fængsel eller Christiania. Hvorfor skulle hjemmestyret / grønlandske kommuner være interesseret i at sende deres unge til Danmark, hvor de vil lide afsavn og blive udsat for fristelser og stigmatisering? En langfartstur med bygdskibe, snescooter eller hundslæde vil nok være at foretrække, hvis en unge skal væk fra nærmiljøet. De har i øvrigt deres egne behandlingscentre deroppe. Behandlingsstrategien er: "... Behandlingstilbuddet skal være det mindst indgribende, der forventes at kunne hjælpe den unge ... foregå så tæt på dens unges hjem som muligt..."

Relevante links:

Allorfik behandlingstilbud
https://www.allorfik.gl/Emner/Behandlingstilbud?sc_lang=da


Plan for tilbud til børn og unge, der har problemer med rusmidler og pengespil
https://www.allorfik.gl/-/media/allorfik/pdf-filer/allorfiks%20udgivelser/plan%20for%20tilbud%20til%20brn%20og%20unge%20der%20har%20problemer%20med%20rusmiddel%20dk.pdf?la=da

Årsrapport 2018
https://www.allorfik.gl/-/media/allorfik/pdf-filer/allorfiks%20udgivelser/aarsrapport%202018%20dk.pdf?la=da

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel super godt skrevetYes

Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Tak for dit svar.

Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.
Tak for dit indspark og super interessante overvejelser.
Skrev egentlig opslaget, da jeg har hørt om overvejelser omkring det eksempel jeg skrev. Når det er sagt, skal et sådan forløb selvfølgelig gennemtænkes.
Må jeg spørge om din baggrund og din indsigt?
God aften.
Mvh
Morten

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)