Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nummerering af kassebilag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne vedr. nummerering af kassebilag i forbindelse med måneds- og årsafslutning?

Hvis man arkiverer sine bilag månedsvis i mapper (januar, februar, marts osv) og begynder at bogføre ind i ny måned / nyt år, så vil der jo være “huller” i nummerserierne :)

Dette er vel OK eller hvordan?

Eksempel:
Januar 1-120 + 135-140 + 155-170
Februar: 121-134 + 141-154 + 171-209

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13

Frulind:
Hvis man arkiverer sine bilag månedsvis i mapper (januar, februar, marts osv) og begynder at bogføre ind i ny måned / nyt år, så vil der jo være “huller” i nummerserierne :)

Dette er vel OK eller hvordan?

Eksempel:
Januar 1-120 + 135-140 + 155-170
Februar: 121-134 + 141-154 + 171-209

bare for at forstå - hvorfor ligger bilagsnummer 121 til 134 og 141.154 i feb og ikke i jan - med andre ord, hvad er årsagen til at du ikke har dem i rækkefølge der? Du bogfører dem vel i den rækkefølge de kommer datomæssigt?

Det du viser det vil kunne skabe problem
Du må gerne have en ny serie hver måned hvis du vil - jan 1xx til 1xxxx og så feb 2xx til 2xxx osv men du skal ikke have de der underlige hop hvor bilagsnumre roder rundt

vh John Hannover

Tilmeldt 2. Mar 12
Skrevet kl. 07:08

I dag kommer de også i nummerorden i hver enkelt mappe, men det betyder så også, at man er nødt til at vente med at bogføre noget som helst i ny måned indtil man er HELT færdig med gammel måned, da vi kører med månedsafslutninger......

Jeg kunne godt tænke mig, at vi var fri af at skulle “vente” med at bogføre i ny måned, blot for at det skal se “pænt ud” i mapperne.....

Vi er konstant en måned bagud, fordi der er noget, der skal afstemmes mv. Og det er længe at skulle vente med at bogføre i ny måned (synes jeg).....
Men det ser ud som om, at jeg ikke kan gøre så meget ved det ;)

Tilmeldt 2. Mar 12
Skrevet kl. 07:11

Men tak JOhn....
Jeg vil gå efter de forskellige serier for hver enkelt måned :)

Tilmeldt 19. Aug 19
Indlæg ialt: 9
Fra  Stribager Regnskabsservice Skrevet kl. 07:11

Jeg vil anbefale dig at arkivere dine bilag i nummer rækkefølge i stedet. Hvis du skal finde et bilag, så kigger du i dit regnskabsprogram og finder bilagsnummeret der.

Du kan helt undvære at arkivere dine bilag på papir hvis du scanner dem ind i dit regnskabssystem. Det kan de fleste programmer klare.

Ved årsafslutning kan du evt lave nye nummerserier, men det er ikke et krav. feks 20190001 i år 2019, 20200001 i år 2020 osv. Husk at have nok cifre til ikke at komme ind i næste regnskabsår før tid.

Tilmeldt 2. Mar 12
Skrevet kl. 20:08

Jeg har helt samme holdning Stribager..... Vi kunne ikke være mere enige.....
Men gamle vaner kan være svære at ændre og når man kommer ind i et firma som ny, så gælder det om at have alle gode argumenter klar, smil....

Så tusinde tak for input....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)