Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan investerer I jeres penge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! Jeg har lyst til at investere nogle af de penge jeg har stående i min konto.

Jeg har ikke nogen erfaring med at investere (jeg læser nogle bøger nu) og vil derfor starte med et beløb på max. 30 tusind kr (kan sagtens være et mindre beløb). Jeg er ret risikovillig og ikke afhængig af de 30 tusind.

Jeg har kigget på tre muligheder:

1. Robo-fund: Investere det samlede beløb hos Nord.Investments og lade dem gør arbejdet for mig - eller en anden robo-fund, såsom Nordeas Nora

2. Månedsopsparing hos Nordnet - men er det stadig en god idé nu at de har fjernet de fonds, der ikke betaler gebyr til Nordnet? Så vidt jeg kan se, er det heller ikke muligt at indsætte et større beløb i starten og så fortsætte med mindre månedlige betalinger? Eller er det det? Kan man efterfølgende ændre det månedlige beløb, man vælger at indbetale, når man opretter månedsopsparing? Der står, beløbsændringer må kun variere med 10%, men jeg kan ikke finde flere informationer om det.

3. Aktiesparekonto - har kigget på Nordea Investor fordi jeg er Nordea-kunde i forvejen.

Har I erfaringer med nogle af disse produkter? Hvordan ville I gør?

Tusind tak for hjælpen!
Nora

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig været til risikovillig investering, så vi har hhv. sat pengene ind på en højrentekonto (da der stadig var lidt ved det) og senest købt en ejendom til udlejning.

Men 30.000 ville jeg som selvstændig bare lade stå på kontoen og afvente om der pludselig bliver brug for en større anskaffelse/investering i firmaet.

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Fedt at høre, at du gerne vil igang med at investere.

Jeg blogger til daglig omkring netop dette emne. Jeg viser faktisk også, hvordan jeg investerer mine penge.

Hvis det har din interesse, så kan du se min portefølje lige her: https://ungmedpenge.dk/om-mig/min-portefoelje/

Jeg gør mig primært i crowdlending, højrentekonto og månedsopsparing hos Nordnet. Det har jeg også skrevet en del om.

Jeg håber, at du kan bruge det.

Bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)