Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside med mulighed for abonnement - hvilken, måske wordpress?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg brygger på en slags service/webshop, men er i tvivl om hvor jeg lave den - og hvordan.

Planen er at kunderne opretter sig og betaler herefter et fast abonnement hver måned, hvorved de får mulighed for at låne de produkter de ønsker i en periode. Produkterne skal være præsenteret som produkter på en webshop, men uden priser. Der vil måske komme et ekstra gebyr på nogle af produkterne senere hen, så det skal der også kunne tages hensyn til.

Jeg kender bedst til wordpress uden at være en haj, da jeg kun har arbejdet med "præsentationssider" og blogs.
Men skal jeg oprette som en online store som business eller ecommerce, hvis jeg bruger wp?
Eller kan jeg fra start vælge en business side og så udvide med nogle plugins?

Eller kan I måske henvise mig til andre sider (som ikke koster kassen) som kan opfylde mine krav? :)
Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvis du allerede kender til WordPress og har et teknisk flair kan du komme rigtig langt med gør-det-selv, særlig som denne platform og dertilhørende plugins er veldokumenteret, og en masse how-to YouTube videoer.

Ift. behovet du beskriver kan du realiser det med et simpelt WordPress og WooCommerce setup. Som SEO-mand vil jeg anbefale dig også at bruge noget tid og læse op på blogs fra fx Ahrefs, MOZ, SemRush og tilsvarende om bl.a. "vigtigste SEO-plugin/setup" der klart er letter at sætte op som led i hele opsætning af websiden, det sparre dig for en masse hovedpine senere i forløbet når din hjemmeside og ydelser har fået en masse succes.

Hvis du ikke er hel tryg ved at gøre det selv kan alle digitale bureauer, og en god håndfuld freelancer, hjælpe dig videre. Et komplet setup burde ikke koste over dk 5.000 afhængig af hvor specifikke dine krav er, og ofte kan det også klares for mindre. Det afhængig selvfølelig af hvem der gør hvad og hvad du forventer hjemmesiden skal kunne efter leverance (en tom skal du selv uploader tekst/billeder til eller en fuld-blow site med alt der spinner)


Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Tilmeldt 25. Sep 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tobias,

Tak for dit motiverende svar :) Jeg påtænker i hvert fald selv at kaste mig ud i det. Det skal jo ikke være en side der kan særlig meget - måske jeg kommer lidt til kort i forhold til at integrere betalingsløsninger, men så må jeg lære hen ad vejen. Umiddelbart vil jeg gerne spare på pengene, da jeg har svært ved at vurdere om det kan blive til mere end bare en lille hobby :)

Når du siger et simpelt wordpress - hvad mener du præcist med det?
Jeg har aldrig lavet en rigtig side fra bunden, så lige her er jeg meget i tvivl om jeg allerede skal købe et abonnement eller om jeg kan starte ud gratis.
Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.

Tak. Jo, altså hvis du har mod på det og har en teknisk flair (eller frisk på at lære noget nyt = tid), ville jeg klart anbefale at starte ud gratis. Så noget i denne dur.

1. Kom på et forretningsnavn, register det som enkeltmandsvirksomhed eller ApS, sørg for at tjekke og .dk/.com domænet er ledigt
2. Register for domænenavnet og køb hostingplads hos en af de mange udbyder på market.
3. Download og installerer Wordpress og WooCommerce
4. Opsæt basis SEO, Sikkerhed og Hastigheds plugins, gå efter dem der har flere tusind aktive installationer, så er du sikret at de vedligeholdes
5. Tjek din hjemmesides 'tekniske udvikling' løbende ved at lave sikkerheds-, seo- og hastigheds-test på diverse hjemmesider der tilbyder gratis digitale værktøjer til dette formål
6. Brug en masse energi på at tilføje kvalitetsindhold
7. Digital marketing, digital marketing, digital marketing og aktivere dit netværk til at tjekke din nye side ud.....

Udover tid og gåpåmod koster dette dig et sted mellem et par hundreder kroner (enkeltmandsvirksomhed og billigste domæne/hostning løsning) til 40 jern plus (ApS kapital-indskud, opsætning af High Availability it-miljø mv.)

...and you're in business :)

Hvad angår indløser og betaling kan du se hvad prisen er afhængig af behov her: kortgebyr.dk

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Tilmeldt 25. Sep 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ej, tusind tak for den oversigt! Det har givet et lille overblik over hvor jeg skal starte- og hvor jeg skal bevæge mig hen!

Er det noget med man skal give point for et godt svar herinde? :)
Tilmeldt 27. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Ja, dette kan du sagtens gøre med WordPress, hvilket også ville være mit forslag til platform.
Udover basis-WordPress får du også brug for følgende:
- Woocommerce
- Woocommerce Subscriptions (er mit foretrukne abonnementsplugin

Du bør selv hoste din Wordpress-side og så er der ikke noget, der hedder business eller e-commerce.

Mange hosts har en 1-click-installation til wp, som du kan benytte.

Gør du ovennævnte, er du godt i gang, men du skal forvente at skulle bruge noget tid på at sætte dig ind i tingene, for at det bliver ordentligt.

Mvh.

Sarah Jacobsen
HumbleBee Media Hive
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)