Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lunkning - konkurs -- Aps

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et Aps som jeg er kørt fast  med efter et samarbejde. Som gav økonomisk bagslag.. Lang historie....

Jeg har en gæld til SKAT på 210.000,00

Tilgoder hos SKAT for undrskud ca. 200.000,00

Banken hæfter jeg for og indfrier selv

Tilbage er leverandør på kr. 250.000,00

Tilgoder hos SKAT for undrskud ca. 200.000,00

Jeg har fået pris sat div inventar mm for 3. part og for solgt mest muligt

Hvis jeg bare lukker hvad sker det så?
Jeg fået tilbudt at sælge for  minus 25.000 til rekonstruktion dk hvor efter jeg udtræder og de tager sig af resten''

Råd søges

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker ikke noget hvis ikke du har optrædt groft uforsvarligt og kan dømmes for hæftelsesgennembrud. Leverandører med 250.000 kan jo tænkes at forske lidt i det - har du korrekt angivet manglende kapital i regnskaber og har du stoppet i tide eller kørt bevidst ud over kanten.

Forstår ikke gæld til skat og tilgodehavende? Er det selskabet som har gælden til skat så sker der ikke andet - formentlig, end at du får krav om sikkerhed for skat og moms hvis du skal stifte igen. Er det manglende skatteindbetaling for løn til dig selv, ser det værre ud og de vil kunne kræve den af dig personligt - hvis du har hævet løn og ikke fået betalt den skat du som ejer/lønmodtager skulle have betalt

Tilgodehavende er ikke som sådan tilgodehavende men jo et beløb for fremskrevet underskud du kunne bruge mod fremtidige overskud, men som rekonstruktion ikke kan anvende til noget. - Lidt imponerende at de vil overtage til - 25.000 (altså godt nok så du skal betale dem for det) når der er kreditorer /leverandører på 250.000 kr + skattegæld men det lyder da godt - Jeg vil ikke tro de - 25.000 går med i tab af aktiekapital, det vil vel alene være de 50.000 kr du har mistet der er fradrag for

Rekonstruktion.dk burde jo kunne besvare din spørgsmål bedre, da de vel har undersøgt selskabet og dets regnskaber - jeg kan se de skriver:
"Vi tager os af alt herunder også retssager, fogedretten, fagforeninger, kreditorer, SKAT samt skifteret, likvidator eller kurator Ændring af direktion og indsættelse af vores afviklingsdirektør. (Ansvar, kreditværdighed mv.)"

har du råd til en 3-parts bedømmelse ud fra dine regnskaber konkret + mere - så var det vel godt, men som du beskriver det, lyder det som om, det var godt hvis de tager alt ansvar for 25.000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var sjovt nok dig som jeg håbede der kom svar fra.

Kan man kontakte dig på telefon. Du kan sende nummer via PB 

Vil gerne betalt for din tid

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin-JK:

Det var sjovt nok dig som jeg håbede der kom svar fra.

Kan man kontakte dig på telefon. Du kan sende nummer via PB 

Vil gerne betalt for din tid

nej tak - jeg har ikke en sådan betalt service - så der må du til andre proffs :)  håber dog du kom langt i svaret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)