Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge aminoer

Jeg har indberettet halvårlig moms for vores lille selskab, og vi har et lille beløb til gode på under 2.000 kroner. 

Selskabet har eksisteret i fem år, og typisk skal vi jo betale moms. Tror, at vi én gang før har prøvet at få moms refunderet, og der husker jeg, at vi fik pengene få dage efter frist for indberetningen, som denne gang var 2. september. 

Nuvel, mit spørgsmål går på, hvordan det kan være, at vi ikke har fået pengene endnu. Det undrer jeg mig nemlig over. Er det helt normalt? Og ellers må jeg jo tage fat i Skat og høre dem - sidst jeg skulle tale med dem, sad jeg i kø i dejlige 50 minutter :-)

Alt godt og som altid tak for hjælpen

/Lasse

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger din skattekonto mht. beløbet ?

Har du evt. sat en højere grænse for hvornår du ønsker det udbetalt ?

Er det modregnet i noget andet I skylder ?

Blot til orientering - svaret findes på din skattekonto på Skat.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

under 200 udbetales ikke uanset man har sat grænse til 0 - over udbetales, forudsat du har dit CVR tilknyttet NemKonto, ellers ikke

Du kan tale med skat ved at skrive under kommunikation hvis ikke det haster vildt, men du kan også se under skattekonto - eller ring tidligt efter de åbner, der er ventetid ret kort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for fint svar. Har vedhæftet screendumps fra skattekontoen.

Skattekontoen siger, at beløbet er frigivet 09.09.2019 - altså for 8 dage siden, men der er IKKE en udbetalingspost som sidst. Sidst kan jeg se, at der gik 8 dage mellem "frigivelse" og faktisk udbetaling. Men mon ikke, de er på vej...? Jeg giver det et par dage mere, og ellers ringer jeg og hører skat.

Dejligt at blive klogere. Tak :-)

/Lasse

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Det er knap 2.000 kroner. 

Og der er intet at modregne.

Ser lige, at skat skriver: "Har din virksomhed en positiv saldo på Skattekontoen, udbetales beløbet til virksomhedens NemKonto inden for fem hverdage."

Og pengene er indberettet den 2. september og "frigivet" den 9. september - alt langt mere end fem hverdage siden.

Lader til, at må skrive dem en mail. Kan ikke finde noget på, at der skulle være driftsforstyrrelser.

Tak for hjælpen.

Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

gør det - for du er sikker på dit CVR er tilknyttet en konto som nemKonto - ellers kan beløbet ikke gå ind

jeg er ikke med på hvad teksten FORDRING ER OPKRÆVET står for her - skylder du skat af en eller anden art - børnepenge eller andet også som jeg husker det, så trækkes det i tilfældet enkeltmands som en fordring - men den tekst ser jeg ikke normalt (og har heller ikke med enkeltmands at gøre) Hvis du er ApS så er det kun fordring mod selskabet der kan komme i spil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)